Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FIKK EN OPTERON 165 FRA KOMPLETT PÅ MANDAG OG DEN KJØRER PÅ 2520MhZ/V.1,44,MED LUFTKJØLING.

HOVEDKORT: MSI K8N NEO4 FI MED 4X 512MB OCW VALUE(MØKKA-RAM)

MIN STEPPING ER : CCBWE0551 UPMW

5591211[/snapback]

Du er glad i caps lock ser jeg. Ro ned bruken du av den du.

2520 mhz er bra, men ingenting å rope hurra for. Du hadde sannsynligvis nådd lengre med ett DFI kort. Jeg greide 2,7 ghz på luft kjøling, (men nå bruker jeg vann)

Hva slags hastighet og timing kjører du på rambrikkene?

(hva er OCW ram for noe? ;) )

Lenke til kommentar
Hva er du prøver å poengtere her?

5594931[/snapback]

Jeg prøver å poengtere at Overklokking (og stabilitet) ikke er MSI sin sterke side. Skal man overklokke, og særlig om man skal overklokke Dual Core AMD er MSI ikke å foretrekke. Asus, Abit og særlig DFI er gode valg her.

Vcore variasjonene til MSI K8N er til skrekk og advarsel!

Lenke til kommentar
Sitter på feil PC nå, men eg skal poste tilsvarende bilder som Skyline viser, eneste forskjellen er at mine bilder er med ett DFI hovedkort. Eller det er ikkje eneste forskjellen, mine linjer er flate som flotte vater-rette linjer..

5595634[/snapback]

Hehe, samme her! :tease:

Lenke til kommentar

Furyfax, hvordan tar jeg den testen? sitter på et neo-F jeg synest det klokker sykt bra :hmm: er dere sikker på at det ikke er PSU som lager disse variasjonene. har en seasonic jeg så den skulle levere stabilt.

har OCCT inne men finner ikke...

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
rart med dfi, setter på 1,47 men det er 1,45 :D

5597516[/snapback]

Da skulle du sett AN8 SLI kortet jeg har her. Der setter jeg 1,5 og så viser det 1,45 i windows. Men du skal jo aldri stole på de verdiene du får med maskinens egne målinger. Skal du ha riktige verdier må du måle med multimeter.

Lenke til kommentar
mit undervolter

5600800[/snapback]

Målt med multimeter?

5600846[/snapback]

Desverre, skulle vært morsomt å gjort for å se om det stemmer. Men når jeg setter på 1,47 i bios, så står det i cpuz 1,45 foreks. Jeg så innlegget ovenfor...på gigabyte kortet jeg hadde før, der viste det samme i bios som cpuz.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

For dere med DFI Uldra-D, SLI-d eller SLI-DR (vet ikke om dette er det samme på de nye modellene). Kan dere måle spenningen mellom venstre og høyre side på C290, C198 eller C294 (går for det samme). Som dere finner litt til høyre for viftekontakten til chipset-vifta.

Legger ved et bilde jeg fant for sikkerhets skyld :)

vcorepoint3nw5vo.jpg

edit: 4600 innlegg :)

Fant likegodt et bilde for expert kortet med det samme:

expertvcore4pt.png

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...