Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Har ballistixene og EB brikkene til OCZ her. Ballistixiene klarer 270 HTT Bench, mens OCZ EB brikkene klarer 260 HTT Bench.

 

Høyeste stabile hastighet i spill (BF2) er for Ballistixene 260 HTT og for EB brikkene 258 HTT.

 

Så til 24/7 bruk er ikke forskjellen på de så stor.

5539087[/snapback]

Din CPU har kanskje dårlig minne kontroller da, eller så er brikkene dine ikke så bra. Mine OCZ PC4000 EB brikker takler 266 Mhz 3-3-2-8 stabilt i spill. Kjører dem nå på 250 Mhz 2.5-3-2-7.

 

Ahh lurer på om jeg skal avbestille min Opty 165...kommer jo aldri! Stod bekreftet 2. Februar mens nå står det ubekreftet 15. Februar.... Venta lenge nok liksom!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ballistixene og EB brikkene til OCZ her. Ballistixiene klarer 270 HTT Bench, mens OCZ EB brikkene klarer 260 HTT Bench.

 

Høyeste stabile hastighet i spill (BF2) er for Ballistixene 260 HTT og for EB brikkene 258 HTT.

 

Så til 24/7 bruk er ikke forskjellen på de så stor.

5539087[/snapback]

Din CPU har kanskje dårlig minne kontroller da, eller så er brikkene dine ikke så bra. Mine OCZ PC4000 EB brikker takler 266 Mhz 3-3-2-8 stabilt i spill. Kjører dem nå på 250 Mhz 2.5-3-2-7.

 

 

 

Er nok ikke minnekontrollern på CPU`n. Har prøvd brikkene på 4 forskjellige 939 CPUer med helt likt resultat.. 258 maks stabile BF2 hastiget.

Lenke til kommentar
Juke

Jeg har 2x512MB Corsair 3200XL Pro (er det de samme brikkene?), og mine klarer i allefall 250 HTT på 2,8V og timingene

2.5 - 3 - 3 - 7. Det er ingen vits i å gå høyere enn 2,8V på mine brikker i allefall, da det i følge en test av disse brikkene jeg fant på nettet er en innebygget krets som ikke tillater mer enn 2,8V. Alt over dette fører kun til større varmeutvikling.

Nei, er nok andre og dyrere brikker du mener nå. Mye billigere de jeg tenker på nå.. Tror det godt kan ha vært brikkene som var for dårlig ja, for jeg testa om det gikk bedre med høyere volt husker jeg, og det gjorde det ikke.

Lenke til kommentar

Din CPU har kanskje dårlig minne kontroller da, eller så er brikkene dine ikke så bra. Mine OCZ PC4000 EB brikker takler 266 Mhz 3-3-2-8 stabilt i spill. Kjører dem nå på 250 Mhz 2.5-3-2-7.

 

Ahh lurer på om jeg skal avbestille min Opty 165...kommer jo aldri! Stod bekreftet 2. Februar mens nå står det ubekreftet 15. Februar.... Venta lenge nok liksom!

5540357[/snapback]

 

Jeg bestilte en 170 12 desember i fjor. Har ventet like lenge som deg. Så fant jeg en på ebay som solgte denne til meg for samme pris som jeg ellers måtte ut med, dette inkludert frakt. Nå kommer den i posten om ikke lenge, skal bare gjennom tollen først. :thumbup:

 

Iskremmaskin

Lenke til kommentar

Ok, meg med lite erfaring her igjen...:p

 

Merker at omtrent min p4 s478 2,53@2,96Ghz at den arbeider like effektivt som opteron 165 ved enkelte programmer... er dette riktig? Fikk så vidt overklokka det til 2,0Ghz(sendt hk,minne tilbake for sjekk osv, skal prøve igjen), men likevel så var det ikke den flyten jeg hadde håpa på i Counter Strike 1.6 f.eks.

Er dette riktig? Betyr det med andre ord at spill som ikke støtter dualcore kjører med en 1,8Ghz DC CPU - kun 0,9Ghz?

Utover det: vil vel merke stor forskjell på utelsen når jeg har fått cpu opp i 2,6 f.eks?

 

Begynner å lure på om jeg har hengt meg på en "jeg kjøper 165 KUN for å klokke - for morroskyld"-bølge. Ser noen her har den holdningen at det er kùn for klokkingens skyld, og ikke nødvendigvis at de trenger en rask og effektiv maskin, men for å leke seg... :ermm:

Lenke til kommentar
Ok, meg med lite erfaring her igjen...:p

 

Merker at omtrent min p4 s478 2,53@2,96Ghz at den arbeider like effektivt som opteron 165 ved enkelte programmer... er dette riktig? Fikk så vidt overklokka det til 2,0Ghz(sendt hk,minne tilbake for sjekk osv, skal prøve igjen), men likevel så var det ikke den flyten jeg hadde håpa på i Counter Strike 1.6 f.eks.

Er dette riktig? Betyr det med andre ord at spill som ikke støtter dualcore kjører med en 1,8Ghz DC CPU - kun 0,9Ghz?

Utover det: vil vel merke stor forskjell på utelsen når jeg har fått cpu opp i 2,6 f.eks?

 

Begynner å lure på om jeg har hengt meg på en "jeg kjøper 165 KUN for å klokke - for morroskyld"-bølge. Ser noen her har den holdningen at det er kùn for klokkingens skyld, og ikke nødvendigvis at de trenger en rask og effektiv maskin, men for å leke seg...  :ermm:

5561896[/snapback]

 

Dette høres jo mildt sagt merkeligt ut, hva slags ram og hovedkort har du?

 

Det som kan være problemet i enkelte spill er at begge "kjernene" er aktiverte, det kan i noen få spill føre til lagging, trikset da er å deaktivere en kjerne for akkurat den applikasjonen. (taskmgr - processes - set afinity og der velger man for eks. CORE0 eller CORE1 (eller begge to)

 

Du vil merke ganske stor forskjell på å gå fra 2.0 til 2,6 ghz ja,

2,6 ghz så har du samme ytelse som en FX60 (som er den raskeste cpu i verden i dag (til "hjemmebruk/entusiast bruk")

 

Edit:

Det du sier ang. klokke for morroskyld, så kan det være at noen tenker sånn, men jeg ser på det på denne måten; Bedre ytelse enn FX60 (som koster ca 9000kr) til under 3000kr. Da tenker jeg, sinnsyk ytelse til en billig penge.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

takk for svaret! :D Ble lettet nå jah! ;)

 

EDIT: MSI K8N Diamond hk, Corsair XMS PRO3200

Har prøvd en masse instillinger som sagt tidligere.. :huh:

Diamond-kortet er Demovare, så jeg har mistanke om at det er der feilen kanskje ligger.. valgte Diamond fordi de hadde Sata2, noe som ikke DFI har.. :) Det har fått meget gode tester også. bla.a på hardware.no

Endret av nollie
Lenke til kommentar
takk for svaret! :D Ble lettet nå jah!  ;)

 

EDIT: MSI K8N Diamond hk, Corsair XMS PRO3200

Har prøvd en masse instillinger som sagt tidligere..  :huh:

Diamond-kortet er Demovare, så jeg har mistanke om at det er der feilen kanskje ligger.. valgte Diamond fordi de hadde Sata2, noe som ikke DFI har.. :) Det har fått meget gode tester også. bla.a på hardware.no

5568590[/snapback]

 

ALLE nF4 baserte hovedkort har sata2, også DFI's ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...