Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke testet begge kjernene samtidig med occt

min prosessor kjører prime stabilt på 2.8ghz ,men da med bare 1 kjerne om gangen ,kjører jeg prime 95 på begge kjernene samtidig feiler den ene testen.

den klarer 2.7ghz prime 95 på begge kjernene samtidig med 1.46v og 41 grader på cpu.

5531777[/snapback]

Kan være Asus kortet som ikke takler 312 HT da. Men 2700 Mhz er ikke dårlig uansett!

5531794[/snapback]

Joda asus kortet mitt takler 325HTT

Brukte dette en stund på min opteron 144.

 

Jeg har kjørt prime 95 begge kjerner samtidig @2.7ghz i 18timer uten feil

Lenke til kommentar
18 timer ja, så lenge har jeg aldri kjørt prime, hehe. Ikke tålmodighet til det.

5531885[/snapback]

Jeg har en shuttle pc i tillegg , så jeg brukte den ,da jeg primet pcèn. Jeg er fornøyd med 2.7ghz og bruker det til vanlig ,noe som den ikke klarte tidligere, det kan hende jeg klarer mer ,men jeg orker ikke bruke mer tid på det.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Tror eg gir opp med å ta igjen din 3dmark06 score SAMYE83, skjermkortet mitt klokker ikkje nok til å ta deg igjen ( har luft kjøling), og CPUen går "bare" på 2.77GHz stabilt.

Kjører nå CPUen på 2.7GHz med 1.5V da er den 12timer++ dual SP2004 stabil, men dette er etter mye knoting i biosen at eg har fått den stabil på 2.7GHz på 1.5V.

Men den klarer jo 2.65GHz på 1.4V(1.396V) som er jo over en FX60, på nesten stock volt, så det er jo en god CPU!

Max klokk eg har klart SuperPI er på 2.85GHz!

Legger kanskje OPTY'n ut for salg på bruktmarkedet i slutten av uken, men selger bare dersom budet er veldig bra.

Hvor mye tror dere eg kan kreve for denne CPUen, den klokker jo veldig bra..?

Lenke til kommentar
Kjører nå CPUen på 2.7GHz med 1.5V da er den 12timer++ dual SP2004 stabil, men dette er etter mye knoting i biosen at eg har fått den stabil på 2.7GHz på 1.5V.

Men den klarer jo 2.65GHz på 1.4V(1.396V) som er jo over en FX60, på nesten stock volt, så det er jo en god CPU!

Max klokk eg har klart SuperPI er på 2.85GHz!

Legger kanskje OPTY'n ut for salg på bruktmarkedet i slutten av uken, men selger bare dersom budet er veldig bra.

Hvor mye tror dere eg kan kreve for denne CPUen, den klokker jo veldig bra..?

5532884[/snapback]

Selge den du har nå og kjøpe en ny Opty? Hva håper du vil oppnå med det da? 100 Mhz mer enn det du klarer nå? Hadde jeg vært deg så hadde jeg beholdt den du har en god stund til. Kommer det en ny stepping som muliggjør 3.0 Ghz på luft, ja da bytter du. Men nå....nei.

Lenke til kommentar

Har en kamerat i statene som har mulighet til å skaffe meg meget gode steppinger på OPTY 170.. Selvfølgelig blir det ikkje noe meget stor overgang hvis eg bare klarer 100MHz, men er ikkje selve resultet eg er ute etter, har lyst å teste en ny CPU, har jo hatt min OPTY i hele 2.5mnd, hehe..

Heler moroa er jo å teste nye CPU'er.

Betalte vell 3000kr + frakt for den eg har nå, men eg skal uansett vente til slutten av ukenmed å legge den ut for salg, for å finne nøyaktig pris på en 170 fra usa..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Tror eg gir opp med å ta igjen din 3dmark06 score SAMYE83, skjermkortet mitt klokker ikkje nok til å ta deg igjen ( har luft kjøling), og CPUen går "bare" på 2.77GHz stabilt.

Kjører nå CPUen på 2.7GHz med 1.5V da er den 12timer++ dual SP2004 stabil, men dette er etter mye knoting i biosen at eg har fått den stabil på 2.7GHz på 1.5V.

Men den klarer jo 2.65GHz på 1.4V(1.396V) som er jo over en FX60, på nesten stock volt, så det er jo en god CPU!

Max klokk eg har klart SuperPI er på 2.85GHz!

Legger kanskje OPTY'n ut for salg på bruktmarkedet i slutten av uken, men selger bare dersom budet er veldig bra.

Hvor mye tror dere eg kan kreve for denne CPUen, den klokker jo veldig bra..?

5532884[/snapback]

Hehe, nå kan rekorden min stå litt lenger :tease: Så dumt at hk'et mitt kun gir 1.5v. Kunne eller ha gått høyere enn 2.75ghz under benching.

 

Edit: Du snakket om maks superpi, er det 32m testen. Hvis det stemmer så har du en keeper der azz. Og hvor mye spenning måtte du gi for å få den stabil i superpi?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
hva x2  din stopper på? der flere x2 som klokker god

såg en som klare 2.83ghz på boxed kjøleren

5533200[/snapback]

2550 Mhz er smertegrensa på min, men kjører 2500 blank. PSData sendte meg mail om at leveringsdatoen for Opty 165 er utsatt...ubekreftet 15. Februar stod det. Venta lenge nok liksom! Kanskje jeg venter med CPU kjøp...går fort til Conroe kommer!

Lenke til kommentar

nuuben igjen her :blush: (nettopp kjøpt 165)

Veldig kort: hva minnebrikker bruker dere?

Har hatt trøbbel med mine forrige Corsair XMS PRO3200 som ikke klarte mere enn 230 HTT på CPU.frekv, (har prøvd mange instillinger på latency, mulitplyer, RAM-frekvens osv..)

EDIT: ser mange har Crucial Ballistix PC4000, men ellers da? :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Ballstix er vel de beste brikkene når det gjelder overklokking, men om du er ute etter stabilitet vil jeg anbefale ocz platinum 2gb kit "EB". Husk at de har EB og EL, EL er helt ræva i forhold. Det er en myte som sier at ballistix brikkene også dør som fluer, det skjer når man gir den for mye spenning. 2.7v-2.8v er nok maks hva de vil tåle, ofte ender de med døden til følge med 2.9v. Jeg har iallfall kjøpt ballistix, nettopp for overklokkings potensiell. Får dem idag, skal teste masse :thumbup:

Lenke til kommentar
nuuben igjen her  :blush:  (nettopp kjøpt 165)

Veldig kort: hva minnebrikker bruker dere?

Har hatt trøbbel med mine forrige Corsair XMS PRO3200 som ikke klarte mere enn 230 HTT på CPU.frekv, (har prøvd mange instillinger på latency, mulitplyer, RAM-frekvens osv..)

EDIT: ser mange har Crucial Ballistix PC4000, men ellers da? :)

5538090[/snapback]

 

Har du prøv å sette opp spenningen til RAM? Det hadde iallefall vært det første jeg hadde prøvd.

Lenke til kommentar
nuuben igjen her  :blush:  (nettopp kjøpt 165)

Veldig kort: hva minnebrikker bruker dere?

Har hatt trøbbel med mine forrige Corsair XMS PRO3200 som ikke klarte mere enn 230 HTT på CPU.frekv, (har prøvd mange instillinger på latency, mulitplyer, RAM-frekvens osv..)

EDIT: ser mange har Crucial Ballistix PC4000, men ellers da? :)

5538090[/snapback]

Jeg har 2x512MB Corsair 3200XL Pro (er det de samme brikkene?), og mine klarer i allefall 250 HTT på 2,8V og timingene

2.5 - 3 - 3 - 7. Det er ingen vits i å gå høyere enn 2,8V på mine brikker i allefall, da det i følge en test av disse brikkene jeg fant på nettet er en innebygget krets som ikke tillater mer enn 2,8V. Alt over dette fører kun til større varmeutvikling.

 

Så dersom du har de samme brikkene, kan du jo evt prøve de samme innstillingene på dine?

 

Edit: Har forøvrig tenkt å bytte til Corsair TWINX2048-3500LLPRO selv. I følge en omtale nettet klarer disse 260HTT, pluss at de jo har ganske bra timings.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...