Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Pcen min går 24/7, tester hver HTT-økning ca 12 timer, men øker bare HTT med 1, det vil si at det blir 9MHz på hver økning siden multiplikatoren står på 9. Regner med eg må øke Vcore om ikkje så altfor lenge, regner ikkje med eg kan kjøre 1.4V på mye høyere frekvens enn 2.7GHz.. Vi får se kordan det går, eg er iallfall tålmodig nok og det ser jo faktisk ut som om det hjelper, klarte ikkje denne frekvensen på 1.4V over så lange sp2004 tester før.

 

EDIT: Måtte vell ha ca 1.475V for å klare 12 timer SP2004 på 2.7GHz før..

 

EDIT2: Stepping er CCBWE 0534 SPMW om eg ikkje husker helt feil.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den i 2,5mnd nå, så kjølepastaen skal ha oppnådd sitt potensiale for en god stund tilbake. Eg har aldri før opplevd at en burn-in skal ha økt OCen min, og eg har hatt en del CPUer den siste tiden.

Men det ser jo ut som om det hjelper, har ikkje klart SP2004 på denne frekvensen på så lav spenning før, så noe har skjedd.

Lenke til kommentar

Opplevde noe ganske stilig inatt. Som eg skreiv igår og viste dere screenshot av så var 293x9 rock-stable i 12 timer sp2004. Så igår før eg la meg så åpna eg sp2004, eg hadde økt HTT til 294x9 og gjekk å la meg, den klarte kun 16 min av sp2004! Så nå har eg økt vcore ett hakk opp, og skal stress teste den mer!

Lenke til kommentar
Noen sier at det rett og slett er bullshit med burn in, men mange har vist det motsatte... At din faktisk klokker bedre nå er jo et svar på det. Cpu'en min blir bedre og bedre til overklokking også. Men jeg har aldri pc'en på i 24/7...

5503657[/snapback]

 

Jeg har ikke hatt noe hell med cpu burn inn av cpu heller , jeg har intrykk av at den blir bedre ved å kjøre prime 95 (eller tilsvarende program) på nytt , jeg ser det er noen som viser til at cpuèn deres klarer å kjøre prime 95 lengre etter å kjørt cpu burn i lengere tid.

Jeg har opplevd det samme bare ved å kjøre prime 95 på nytt etter at det har feilet.

Lenke til kommentar
Det har vært debatt om hva som er best av Prime95 og SP2004. Noen mener ditt og noen mener datt. Etter det jeg leste bygger SP2004 på en eldre verson av Prime95.

 

Etter 24 timer med Prime95, og noen timer med spilling i CS:S så mener jeg PC'n kan regnes som stabil.

 

Får min Opty 165 Lørdag 4. Februar eller Mandagen etterpå. Gleder meg som en unge! Håper på 0550!

5499008[/snapback]

I følge egen erfaring er iaf OCCT mye bedre enn prime95. Finner feil raskere (eller i det hele tatt faktisk)

Lenke til kommentar

Fikk meg 165 for 2 uker siden. Bestilte fra komplett og det tok ca 15-20 dager istedet for 30 som det var opplyst om. :)

Har problemer å overklokke med mitt MSI K8N Diamond hk og corsair XMS minne. Kan noen komme med noen specs på hva som fungerer..? Er ikke så utrolig inn i hvordan instilingene på minnet skal være med latency og forskj., men tror mer og mer at det er hk som svikter pga at det er en demovare.. :hmm:

Ser jo masse gode reveiws rundt om hvor høyt det har overklokka osv.. hardware.no f.eks. 385Mhz el noe

Kommer ikke over 2,2 - tror det var maks her en gang... håper noen kan komme med til settings til hva jeg bør stille på :)

 

takk på forhånd! :D

 

EDIT:

Er forresten volten til NF4 på BIOS noe jeg bør stille på? :blush:

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Fikk meg 165 for 2 uker siden. Bestilte fra komplett og det tok ca 15-20 dager istedet for 30 som det var opplyst om. :)

Har problemer å overklokke med mitt MSI K8N Diamond hk og corsair XMS minne. Kan noen komme med noen specs på hva som fungerer..? Er ikke så utrolig inn i hvordan instilingene på minnet skal være med latency og forskj., men tror mer og mer at det er hk som svikter pga at det er en demovare..  :hmm:

Ser jo masse gode reveiws rundt om hvor høyt det har overklokka osv.. hardware.no f.eks. 385Mhz el noe

Kommer ikke over 2,2 - tror det var maks her en gang... håper noen kan komme med til settings til hva jeg bør stille på :)

 

takk på forhånd! :D

 

EDIT:

Er forresten volten til NF4 på BIOS noe jeg bør stille på?  :blush:

5511211[/snapback]

 

Du kan kikke litt i denne guiden til un0kai. Eller så ville jeg tittet litt i denne tråden som omhandler hovedkortet ditt.

Spørsmål angående hovedkortet kan du stille i den tråden som omhandler hovedkortet ditt, så får du garantert svar. Hvilken BIOS er det på kortet ditt?

 

Har du prøvd å bruke divider å sett hvor langt CPUen vil gå?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Fikk meg 165 for 2 uker siden. Bestilte fra komplett og det tok ca 15-20 dager istedet for 30 som det var opplyst om. :)

Har problemer å overklokke med mitt MSI K8N Diamond hk og corsair XMS minne. Kan noen komme med noen specs på hva som fungerer..? Er ikke så utrolig inn i hvordan instilingene på minnet skal være med latency og forskj., men tror mer og mer at det er hk som svikter pga at det er en demovare..  :hmm:

Ser jo masse gode reveiws rundt om hvor høyt det har overklokka osv.. hardware.no f.eks. 385Mhz el noe

Kommer ikke over 2,2 - tror det var maks her en gang... håper noen kan komme med til settings til hva jeg bør stille på :)

 

takk på forhånd! :D

 

EDIT:

Er forresten volten til NF4 på BIOS noe jeg bør stille på?  :blush:

5511211[/snapback]

 

Du kan kikke litt i denne guiden til un0kai. Eller så ville jeg tittet litt i denne tråden som omhandler hovedkortet ditt.

Spørsmål angående hovedkortet kan du stille i den tråden som omhandler hovedkortet ditt, så får du garantert svar. Hvilken BIOS er det på kortet ditt?

 

Har du prøvd å bruke divider å sett hvor langt CPUen vil gå?

5511412[/snapback]

 

Det er ikke DFI jeg har da.. :( MSI som jeg skriver. Gikk igjennom posten men fant ikke nye til hjelp. Ser LED-på minnet lyser når jeg har satt ny klokk på BIOS, så jeg begynner å være meget sikker på at det hovedkortet som har svikta. Det er demovare hvis jeg har glemt å nevne det.. BIOS er oppdatert med Opteron støtte!

 

Skal ikke spørre mer om dårlige ukategoriserte spm her nå, men: Vil minnebrikkene klokke lengere jo høyere latency jeg har? Eller mindre? :blush: At jeg ikke klarer å klokke mer med det oppsettet jeg har nå syns jeg er utrolig merkelig...

MSI K8N Diamond

Corsair XMS PRO3200

Opteron 165

Lenke til kommentar

Det er en mulighet å klokke litt lengre med høyere latency ja. Men det er ingen garanti for at du kommer så veldig mye lengre, og du må kanskje teste veldig mange innstillinger før du finner noe som virker. Det å få mest mulig ut av ram er en tålmodighetsprøve av dimensjoner :whistle:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Jeg får ikke testet begge kjernene samtidig med occt

min prosessor kjører prime stabilt på 2.8ghz ,men da med bare 1 kjerne om gangen ,kjører jeg prime 95 på begge kjernene samtidig feiler den ene testen.

den klarer 2.7ghz prime 95 på begge kjernene samtidig med 1.46v og 41 grader på cpu.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Jeg får ikke testet begge kjernene samtidig med occt

min prosessor kjører prime stabilt på 2.8ghz ,men da med bare 1 kjerne om gangen ,kjører jeg prime 95 på begge kjernene samtidig feiler den ene testen.

den klarer 2.7ghz prime 95 på begge kjernene samtidig med 1.46v og 41 grader på cpu.

5531777[/snapback]

Kan være Asus kortet som ikke takler 312 HT da. Men 2700 Mhz er ikke dårlig uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...