Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Tror ikke Misten holder en Opteron DC i tillegg til SLi.. Den sliter nok som den gjør på 3.15 med singecore og SLI.

5478275[/snapback]

Hmmm... der sier du noe som jeg ikke tenker på. Sli suger strøm og dual core er ikke strømbesparende heller. Fiks deg noe bra psu, så gjør du comeback.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke Misten holder en Opteron DC i tillegg til SLi.. Den sliter nok som den gjør på 3.15 med singecore og SLI.

5478275[/snapback]

 

hehe ocz 520w og fx55 og 6800u gikk til h så og tror ikke dc og gtx bruk mindre strørm kan lett anbefal en pcpc 850w eller silverstone 650w

5478281[/snapback]

 

 

pcpc 850w :ermm: Noen som selger den i Norge? :whistle:

Lenke til kommentar

Tror ikke min 520w modstream liker å bli bencha av en full overklokket maskin. Eneste jeg ikke har klokket i maskinen min er harddisken og dvdrommet :tease: Skulle ønske man kunne klokke dem også, lol

 

Edit: Hente 400gb seagate disken min idag, og det blir enda litt mer belastning for psuen min. Stakkars liten.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
275 er heftige saker, men kan man ikke klokke den som vanlig amd cpu?

5478278[/snapback]

 

Har ikke hatt guts til å klokke dem. Hadde vært digg å jekke dem opp til samme hastighet som 280 prosessorene jeg har på en annen maskin... Har hørt at det er tilnærmet umulig å klokke en dual cpu maskin...

 

EDIT: Er veldig missfornøyd med maskinene mine. Rent ytelsesmessig er Opteronene helt vannvittige, er utrolig artig å se 4 kjerner jobbe for harde livet, men hovedkortene har vært årsaken til mye problemer. Har brukt flere forskjellige hovedkort fra MSI og Asus, og hvert eneste har vært en begredelig affære. Raidsett som går til helvete, hovedkort som rapporterer om defekte prosessorer, uforklarlige RAM-feil osv osv. Virker som at ingen av chipsett-leverandørene har klart å lage noe som er stabilt. Er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til Intel. Skulle bare vært Dual Xeon Dual Core maskiner på markedet...

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

ocz er søpple har hatt 2 som døde av for mye load :(

 

pcpc kjøpe igjen nettside deres dog kost 2-3000kr , men best psu er vel silverstone 650w den bråk litt men tåler mye pryle og jeg tror ikke fsp 700w er så bra nå kommer til sikklig hard load over tid

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
275 er heftige saker, men kan man ikke klokke den som vanlig amd cpu?

5478278[/snapback]

 

Har ikke hatt guts til å klokke dem. Hadde vært digg å jekke dem opp til samme hastighet som 280 prosessorene jeg har på en annen maskin... Har hørt at det er tilnærmet umulig å klokke en dual cpu maskin...

 

EDIT: Er veldig missfornøyd med maskinene mine. Rent ytelsesmessig er Opteronene helt vannvittige, er utrolig artig å se 4 kjerner jobbe for harde livet, men hovedkortene har vært årsaken til mye problemer. Har brukt flere forskjellige hovedkort fra MSI og Asus, og hvert eneste har vært en begredelig affære. Raidsett som går til helvete, hovedkort som rapporterer om defekte prosessorer, uforklarlige RAM-feil osv osv. Virker som at ingen av chipsett-leverandørene har klart å lage noe som er stabilt. Er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til Intel. Skulle bare vært Dual Xeon Dual Core maskiner på markedet...

5478340[/snapback]

Det finnes jo opteron som er laget for socket 939. De er overklokkingsvillige og er stabil. Du bør serriøst vurdere dem før du går over til intel.

Lenke til kommentar
Chippen er varm. Hele 54 C med en så god kjøler er drøyt. Virker ikke helt som jeg har kjøpt gullchippen. Vurderer å nappe av blokka igjen for sjekke om den sitter bra nok. Hadde jo håpt på 2.8 ghz, men da må nok vannkjølinga inn igjen.

5478183[/snapback]

 

Har min 165 under samme kjøleren med en SilenX vifte på 1500rpm, og har akkurat samme problem som deg. Chippen er primestabil @ 2600mhz/1,42v men eg får tempraturer mellom 50 og 55 grader da. Prøver eg å øke hastighet enda mere må eg også øke volt. Chippen virker villig til mere, men temperaturene går amok så snart eg begynner å kjøre prime, så før eg får montert vannkjøling så er 2600 grensa for meg.

 

Faen ta Microplex som skrev at dette var en slangenippel. Nå sitter eg her med to nippler for lite for å få montert hele greia :thumbdown:

 

De forandret teksten og la til linker til nippler etter at eg la inn en ganske krass kommentar på varen, men har eg fått en liten beklagelse? Neida :nei:

 

Men eg må dreie noen nylonskiver for å få festet CPU-blokka til hovedkortet på en god måte, var ikkje fornøyd med de skivene som kom med. Det ble litt slarkete syntest eg. Så det er vel like greit at ikkje alle delene var på plass denne helga, da hadde eg vel bare montert det som best eg kunne og levd med det til det ramla av :!:

Lenke til kommentar
275 er heftige saker, men kan man ikke klokke den som vanlig amd cpu?

5478278[/snapback]

 

Har ikke hatt guts til å klokke dem. Hadde vært digg å jekke dem opp til samme hastighet som 280 prosessorene jeg har på en annen maskin... Har hørt at det er tilnærmet umulig å klokke en dual cpu maskin...

 

EDIT: Er veldig missfornøyd med maskinene mine. Rent ytelsesmessig er Opteronene helt vannvittige, er utrolig artig å se 4 kjerner jobbe for harde livet, men hovedkortene har vært årsaken til mye problemer. Har brukt flere forskjellige hovedkort fra MSI og Asus, og hvert eneste har vært en begredelig affære. Raidsett som går til helvete, hovedkort som rapporterer om defekte prosessorer, uforklarlige RAM-feil osv osv. Virker som at ingen av chipsett-leverandørene har klart å lage noe som er stabilt. Er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til Intel. Skulle bare vært Dual Xeon Dual Core maskiner på markedet...

5478340[/snapback]

 

S-ATA kontrolleren har ikke frekvenslås i motsetning til AGP og PCI. Om raid oppsettet ikke skal gå til h.. så må du skaffe deg et PCI/PCI-X kontrollerkort. Finnes mange billige slike.

Lenke til kommentar
S-ATA kontrolleren har ikke frekvenslås i motsetning til AGP og PCI. Om raid oppsettet ikke skal gå til h.. så må du skaffe deg et PCI/PCI-X kontrollerkort. Finnes mange billige slike.

5479380[/snapback]

 

Er som sagt ikke bare raid-problemer. Hele greia begynner nå å gå meg på nervene. :cry: Det som trolig blir løsningen, er å la Opteron-maskinene stå som dumme rendernoder i en renderfarm, og heller gå over til Intel :mad:

Lenke til kommentar

Finnes det noen drivere som optimaliserer Dual Core for BF 2?

 

Har brukt dagen til å ta en del målinger med FRAPS i BF 2. Gjorde det samme med San Diegon på 2.8ghz på samme minne frekvens og samme skjermkort.

 

Resultatene er litt skuffende. Ytelsen har tapt seg gjennomsnitelig 5-8 FPS.. Dette er etter 20 målinger på 64 player map.

 

Det er jo ganske logisk at 2.6ghz yter dårligere enn 2.8, men også innlastingstiden til nye brett har sunket gjennomsnitlig med 5 sekunder.

Lenke til kommentar
S-ATA kontrolleren har ikke frekvenslås i motsetning til AGP og PCI. Om raid oppsettet ikke skal gå til h.. så må du skaffe deg et PCI/PCI-X kontrollerkort. Finnes mange billige slike.

5479380[/snapback]

 

Er som sagt ikke bare raid-problemer. Hele greia begynner nå å gå meg på nervene. :cry: Det som trolig blir løsningen, er å la Opteron-maskinene stå som dumme rendernoder i en renderfarm, og heller gå over til Intel :mad:

5480156[/snapback]

 

Regner med at du har forsøkt å oppdatere BIOS, evnt. sjekket hva som er fikset av bugs i de nyeste bios versjonene. Iallefall så tok jeg en kjapp titt på ASUS K8N-DL biosene og fant:

 

Version 1007 2005/10/26 update

 

OS DOS

 

Description K8N-DL BIOS version 1007

1. Fixed AMD BIOS check 2.4.0 NDA issue.

2. Added 1T/2T memory timing item. And set default as 1T.

3. Update AMD CPU PID#30417 Ver 3.58

4. AMD CPU Errata 86 : Only for SH-C0,SH-CG,DH-CG,CH-CG.

5. Apply Power Management settings from BKDG & Turion Porting Guide.

6. AMD CPU Errata #131 : Multiprocessor Systems With Four or More Cores May

Deadlock Waiting for a Probe Response

 

http://support.asus.com/download/download....us&model=K8N-DL

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Finnes det noen drivere som optimaliserer Dual Core for BF 2?

 

Har brukt dagen til å ta en del målinger med FRAPS i BF 2. Gjorde det samme med San Diegon på 2.8ghz på samme minne frekvens og samme skjermkort.

 

Resultatene er litt skuffende. Ytelsen har tapt seg gjennomsnitelig 5-8 FPS.. Dette er etter 20 målinger på 64 player map.

 

Det er jo ganske logisk at 2.6ghz yter dårligere enn 2.8, men også innlastingstiden til nye brett har sunket gjennomsnitlig med 5 sekunder.

5480552[/snapback]

 

 

nei bf2 støtter ikke dualcore du for bare load delt over 2 cpu som tilsvar 1 cpu

men funn ut for meg at med nvidia og 2.8ghz på dc min at fps langt mer stabil og litt bedre enn når jeg hadde fx55 ;)

 

men det nok at du kjøre 2.6ghz kanskje men driver skal "yte" langen bedre men gjeld å klokk mer :)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Regner med at du har forsøkt å oppdatere BIOS, evnt. sjekket hva som er fikset av bugs i de nyeste bios versjonene. Iallefall så tok jeg en kjapp titt på ASUS K8N-DL biosene og fant:

5481011[/snapback]

 

1007 biosen er mer ustabil enn 1006 versjonen, men siste utgave av K8N-DL kortet er i allefall litt bedre enn den første som jeghar to stk av. Er i en diskusjon nå med leverandøren min om å få byttet de siste to over til den nye utgaven, og venter på 1008 biosen som er rett rundt hjørnet som et siste krampaktig forsøk til å få ruklet til å fungere tilfredstillende. Men etter det gidder jeg ikke mer. Pga disse hovedkortene har vi hatt over 9 dagers downtime i produksjonen på 6 mnd, og det er uholdbart, så skulle ikke nye hovedkort og biosoppdatering hjelpe, så er det over til "wintendo". Har vært en fanatisk AMD tilhenger, og har forgudet mine Opterons :love: , men det er de forbanna hovedkortene :thumbdown: som ødelegger for verdens beste prosessorer... :hrm:

Endret av spiffers
Lenke til kommentar
Regner med at du har forsøkt å oppdatere BIOS, evnt. sjekket hva som er fikset av bugs i de nyeste bios versjonene. Iallefall så tok jeg en kjapp titt på ASUS K8N-DL biosene og fant:

5481011[/snapback]

 

1007 biosen er mer ustabil enn 1006 versjonen, men siste utgave av K8N-DL kortet er i allefall litt bedre enn den første som jeghar to stk av. Er i en diskusjon nå med leverandøren min om å få byttet de siste to over til den nye utgaven, og venter på 1008 biosen som er rett rundt hjørnet som et siste krampaktig forsøk til å få ruklet til å fungere tilfredstillende. Men etter det gidder jeg ikke mer. Pga disse hovedkortene har vi hatt over 9 dagers downtime i produksjonen på 6 mnd, og det er uholdbart, så skulle ikke nye hovedkort og biosoppdatering hjelpe, så er det over til "wintendo". Har vært en fanatisk AMD tilhenger, og har forgudet mine Opterons :love: , men det er de forbanna hovedkortene :thumbdown: som ødelegger for verdens beste prosessorer... :hrm:

5481520[/snapback]

 

Wintendo, hehe :p Har opplevd å få flere mandagseksemplarer av hovedkort selv, både fra Asus og Abit. Kjører nå et DFI som funker fint. Lykke til i jakten på et friskt kort da!

Lenke til kommentar

Da er mitt kraftverk montert i PCen ( les: Fortron Source 700W PSU)

Spenningen ser ut som de holder seg stabilt som et fjell, samme om eg idler eller har 100% load på begge CPUene!

Det er den stilleste PSUen eg har hatt til nå! Hører den ikkje i det hele tatt!

Skal prøve å se om eg får stabilisert meg på 2.8GHz dual core power ikveld/natt!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Der var Opteron eventyret mitt slutt. Avbestiller nå

Opteron 170.

1 stk har forventet sendingsdato 2006-02-22

 

Bestillte i desember.

 

Takk for meg.

5486679[/snapback]

 

Det var da trist å høre. Når du går å venter på noe sånt som aldri kommer, så må du kikke andre steder samtidig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...