Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått min Opteron 175 fra Databutikken. Fikk heldigvis bestilt før prisstigningen. Steppingen er : ccbwe 0550upmw

 

Kjører den på DFI NF4 Ultra D kortet inntil videre. Har planer om å vannkjøle systemet, men etter ha fått slangene ut av kabinettet syns jeg det er litt behaglig å la det ligge en stund.Så derfor monterte jeg chippen under en Thermalright XP 120 Kjøler.

 

På den andre riggen min kjører jeg en vannkjølt Opteron 148 på 3.1 ghz. Jeg var av den grunn spent på om overgangen til Dual Core ville bli en opptur eller ikke.

 

Etter å bootet inn i windows lasta jeg ned og innstalerte dualcore drivern. Så begynnte overklokkingen:

 

Prøvde først å se hvor langt jeg kom på default vcore. Det skulle vise seg å være stabilt opp til 2.5 ghz, men så ble det stopp. Etter en del frem og tilbake i bios Primer jeg nå på 2.6 ghz tredje time stabilt.Vcore måtte opp til hele 1.45v

 

Chippen er varm. Hele 54 C med en så god kjøler er drøyt. Virker ikke helt som jeg har kjøpt gullchippen. Vurderer å nappe av blokka igjen for sjekke om den sitter bra nok. Hadde jo håpt på 2.8 ghz, men da må nok vannkjølinga inn igjen.

 

Opteron%20175%202.jpg

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 175 gjør 2.6ghz stabilt med 1.40-1.41v. Jeg kjører 2.65 med 1.41 nå. Er ikke prime stabilt, men har aldri klikket for meg. Spilt mange timer etter hverandre. Rippet filmer osv. Dual core er varme greier, vannkjøling må man nesten ha hvis man ikke ønsker altofr mye viftestøy.

 

2.596ghz er stabilt med 1.39v hos meg.

 

Ta en 3dmark06 med dual core din nå. Du vil nok komme over 7000 ganske lett :thumbup:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

En ting til, opteron 175 blir bedre og bedre med tida. Min var så dårlig til overklokking på starten, den har bare blitt bedre og bedre når man har brukt den en stund. Så gi din gullklump litt tid. Du vil nok bli kjempe fornøyd. Nå må du ta en runde med 3dmark06 :D Jeg vil se tall over 7000 :w00t:

Lenke til kommentar
vannkjøling er ikke dumt har 64c load på  x2 4400 mitt på 2.9ghz på typhoon  her

5478256[/snapback]

Din x2 klokker jævelig bra :dribble:

Skal rappe dfi kortet til Alcoholiday og klokke min 175 skikkelig, hehe.

5478264[/snapback]

 

ja vet vært heldig med x2 min kan du si hop på 3.2ghz stabil på fase :blush: og 3.3.-3,4ghz bench ;) spør om klokk bare på fase som vann/luft

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Tror ikke Misten holder en Opteron DC i tillegg til SLi.. Den sliter nok som den gjør på 3.15 med singecore og SLI.

5478275[/snapback]

 

hehe ocz 520w og fx55 og 6800u gikk til h så og tror ikke dc og gtx bruk mindre strørm kan lett anbefal en pcpc 850w eller silverstone 650w

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...