Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Men er ikke Stress Prime 2004 bare en GUI for Prime95 da? Det ser i allefall slik ut basert på det jeg fant når jeg søkte etter Stress Prime 2004 på nettet:

 

SP2004 uses a redesigned user interface that calls Version 23 Prime95's torture test code. This should provide the same results as Prime95, just displayed in a different manner.

(Hentet fra http://sp2004.fre3.com)

 

Sånn sett bør vel Prime95 og Stress Prime 2004 gi samme resultater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører nå 2.62ghz ganske greit med 1.39v. Skal kjøre denne hastighet en uke til, så for jeg ta en prime test, se om jeg kan klokke mer med denne spenninga. Hater varmen som følger med spenninga, hehe.

5446399[/snapback]

 

Det er min erfaring at det er klokkefrekvens mere enn spenning som lager varme. Begge Optyene mine hadde omtrent like temperaturer på 2600mhz, selv om den ene hadde 1,53v og den andre 1,42.

Lenke til kommentar
Kjører nå 2.62ghz ganske greit med 1.39v. Skal kjøre denne hastighet en uke til, så for jeg ta en prime test, se om jeg kan klokke mer med denne spenninga. Hater varmen som følger med spenninga, hehe.

5446399[/snapback]

 

Det er min erfaring at det er klokkefrekvens mere enn spenning som lager varme. Begge Optyene mine hadde omtrent like temperaturer på 2600mhz, selv om den ene hadde 1,53v og den andre 1,42.

5447623[/snapback]

Temperaturene har en del å si hvordan man monterer på kjøler/vannblokk. Første gangen hadde jeg 33 idle og nesten 50 load, men etter å ha tatt av blokken, klint på tynt lag med as5 og satt på blokken igjen, resultatet ble mye bedre.

Lenke til kommentar

Dette er litt off-topic men eg prøver meg. Som sagt så har eg noe problemer når det gjelder PSUen min, regner med det er den som begrenser OCen min nå siden railene mine er svært ustabile.

Så eg har tenkt å bestille meg en Fortron Source 700W, men eg ser at den har en typisk støy på 32dB sånn ca, men det som eg lure på er hvor høyt dette er egentlig?

Er det veldig mye støy ?

 

Produkt link

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Men man bør ikke stole blindt på de tekniske dataene når det gjelder støynivå fra strømforsyninger. For det første er ofte ikke til å stole på i utgangspunktet, og for det andre gjelder de sannsynligvis kun ved minimal belastning/temperatur, siden viften da går på den tregeste hastigheten. Har selv blitt skuffet over støynivået på en Fortron Source 400W (en tidligere modell med 12cm vifte) og en Hiper 580W, og begge disse skal i følge tekniske data være helt suverene (Hiperen er oppgitt til 14db, noe som ikke stemmer i praktisk bruk).

 

Jeg vil anbefale deg å diverse omtaler av den, samt relaterte brukererfaringer og kommentarer i forumet. Dersom du finner en test av den på www.silentpcreview.com ville det jo vært en stor fordel, siden de visstnok skal teste ganske grundig med tanke på støynivå.

Lenke til kommentar

Hittil så har eg kjørt på 325X8 fordi det ga høyest hastighet på ht. Tenkte eg skulle teste litt Lordsmygen's snike-metode for å prøve å få opp hastigheten litt til. Nå kjører eg 290X9, og ser at det er merkbart lavere temperaturer både på CPU og PWM IC i smartguardian. Det er snakk om 5-6-7 grader begge plasser. Har noen andre sett noe lignende?

 

Romtemperatur er riktignok en grad eller to lavere enn det var igår kveld, men eg tror ikkje det skal gi så stort utslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...