Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oops 1.4V

Jeg som irriterte meg over å ikke få mer enn 1.58V med mitt hovedkort,

jeg satt nå ned spenningen til 1.47V og temperaturen ligger nå på 41 grader load

når jeg kjører 2.7ghz 2xprime 95 med luft

med max cpu spenning var temperaturen 48 grader load

 

Ser ut til at det er cpu temperaturen har betydning for hva en max klarer å kjøre stabilt på begge kjernene samtidig.

kjerne 1 er noe svakere en kjerne 0

prime tester man kjerne 1 alene er cpu temperaturen ganske lav.

prime tester man begge kjernene samtidig stiger temperaturen og kjerne 1 feiler

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Tok meg 3-2 uker ;) for klare 2.9ghz i fra 2.6ghz som den stop i begynne du må bare ta deg veldig godt tid og klokke 10mhz om gang og prime og kjøre på det i par dag så klokk du opp 10-20mhz omgang ,det mått jeg for å max cpuen.Du skal være dobble så heldig så en singel core cpu :whistle:;):thumbup:

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Tok meg 3-2 uker   ;)  for klare 2.9ghz i fra 2.6ghz som den stop i begynne du må bare ta deg veldig godt tid og klokke 10mhz om gang og prime og kjøre på det i par dag så klokk du opp 10-20mhz omgang ,det mått jeg for  å max cpuen.Du skal være dobble så heldig så en singel core cpu  :whistle:  ;)  :thumbup:

5385603[/snapback]

 

klarer du 2.9 når du kjører prime95 på begge kjernene samtidig?

og dersom ja hvilken temperatur har du på cpu da?

Jeg leser det er endel som anbefaler å bruke cpu burn for å øke ytelsen ,men jeg har ikke brukt det denne gangen men opplever at prosessoren kjører prime lengre for hver gang jeg tester.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Klare 2.9ghz i par timer i lopping (01se) eller par timer i prime om cpu holder en temp på 40c som jeg klare ved romtep på 2c , :( alså umulig for luftkjøling for min del.Om jeg ikke har tenk å sitt med vindue oppen hele tid og fryse.

Kjøre på 2.8-2.84ghz normal,spør på tempen -

Alt spør på cputemp ,for cpu blir veldig varm 50-65 ved normal romme temp.

Jeg må nok har bedre kjøling for å klare det til normal bruk :(

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Kan folk vennligst skrive hvilken CPU de har,hvilken spenning de bruker og samtidig skrive ned hva smartguardian angir på 12V og 3.3V ved idle og load?

 

F.eks ( meg)

CPU: AMD 165

VCORE:1.55*104%

 

12V: Idle= 11.77V Load=11.41V(!!)

3.3V:Idle= 3.2V Load=3.15V(!!)

----------------------------------------------------

 

CPUen er stabil når eg primer kjernene hver for seg, men når eg tar 2x prime så synker 12V railen til 11.41V, og maskinen restarter etter få sekund.

Håper at det er PSUen som svikter og ikkje CPUen som er ustabil.

Lenke til kommentar

I profilen din står det at du har klart å oc 165 til 2.8 og det er jo kjempe bra. Om det er cpu'en eller strømforsyningen må du nesten bare teste. Slik situasjonen er nå bør du investere i en kraftigere psu, 11.41v blir nok i det minste laget hehe.

 

Edit: 12v = Idle:12.10v Load:11.98v 3.3v = Idle:3.33v Load:3.3v

 

Kjører med 1.4v, tror neppe 12v blir så stabilt når jeg går mot 1.55v.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Her er det noe gale med systemet i går kjørte jeg 2 x prime med 2.7ghz i flere timer, i dag får jeg denne meldingen på ene kjernen etter få minutter "ILLEGAL SUMOUT" og mulig hardware feil  :cry:

5389431[/snapback]

Har du gitt den for mye spenning? Den kan ikke bare bli ødelagt...

5389608[/snapback]

Det står på hjelpesiden til prime at det også kan skyldes software feil

Could it be a software problem? If the error is ILLEGAL SUMOUT, then there is a good chance that this is a software problem . A device driver or VxD may not be saving and restoring FPU state correctly.The good news is that prime95 recovers very well from ILLEGAL SUMOUT errors . Try seeing if the problem occurs only when a specific device is active or a specific program is running

Maks spenning jeg har hatt på prosessorene er 1.58V men aldrig temperatur over 48 grader , ødelagt ser det ikke ut til at den er ,nå kjører jeg dual prime på 2.6ghz og den har ikke feilet ennå , ca en time siden jeg startet.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Det er bra hvis det bare er software feil, veldig synd hvis en 170 blir ødelagt. Krysser fingrene for deg, den er sikkert i orden  :thumbup:

 

Kan nesten vedde at du fikk et mega sjokk da du så så mange errors ikke sant  :tease:

5389826[/snapback]

Jeg vil ikke vedde imot deg der nei :)

Litt skuffende at det til å begynne med så ut til at jeg kunne klare å få den dual prime stabil på 2.8 ,mens nå må jeg nøye meg med 2.6

Men nå er jo ikke det så ille det heller da, jeg får endre signaturen min fra 2.7 til 2.6 :yucky:

Jeg får trolig min raptor 150gb disk i morgen og kommer til å installere operativsystemet på nytt på denne disken , jeg får se om feilmeldingene mine forsetter etter dette , samt får jeg trolig en litt bedre cpu kjøler "Thermaltake Sonic Tower"

Håper på å komme sterkere tilbake :)

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Fikk nettopp kjøpt et 7800gt kort og da blir det 3dmark01/03/05 på meg imorgen. Skal bruke 148@3ghz til å ta nye personlig rekorder. Gleder meg som en unge, muhahahha :dribble:

 

Edit: Så kan jeg også teste hvor mye en [email protected] klarer å score iforhold til 148.

5389959[/snapback]

Tror nok du får høyeste score med opteron 175 prosessoren din.

 

Jeg har nå formatert disken min og installert operativsystemet på nytt

har kjørt prime95 på begge kjernene samtidig på 2.72ghz 1.52v

ene kjernen feilet etter 7 timer , men ingen alvorlige feilmeldinger lengre :whistle:

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Nå er jeg endelig ferdig med hk bytte. Gud så stressende det var. Å ha vannkjøling er ikke alltid det beste når det gjelder fleksibilitet. Strevd siden 11 idag morges hehe. Skal installere os og alt mulig av driver, tror at det kommer til å ta litt tid. Men skal si fra så snart jeg får resultatene.

 

Raptor 150 ;) du var da heldig. Tror at den yter litt bedre enn raptor 74, men raptor 74 har fortsatt raskere aksesstid. 2.72 er jo bra, knuser allerede fx60 :thumbup:

 

Edit: Har et mega problem, for ikke installert windows xp, den blåsiden der hvor driverne blir lastet inn er det siste jeg kan gjøre se før maskinen booter seg igjen. Noen kloke folk som kan hjelpe meg her. Har postet i an8 sli tråden også, men ingen svarer deg. Trenger råd veldig veldig fort.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Opteron 175 fra databutikken.com på lørdag, og har begynt å klokke den litt, men er litt usikker på hvor høy voltstyrke jeg maksimalt kan kjøre uten å ødelegge den?

 

Jeg fant info på nettet som sier at 1,4V er maks, men dette regner jeg med at ikke stemmer, siden samye83 i signaturen sin skriver at han kjører 1,5V på samme type prosessor?

 

Edit: Omformulerte litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...