Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Du må kjøre 2 stk PRIME som må ligge i 2 forskjellige kataloger. Når du har åpnet begge PRIME tar du fram task manager og setter "affinity" slik at det ene programmet bruker core 0 mens den andre bruker core 1. Da primer du begge kjernene samtidig..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har nå nettop bestillt meg en Opteron 165 fra Databutikken.com/no. Jeg regner ikke med at noen vet hvilken stepping osv det er men det fungerer sikkert fint :)

 

Uansett, det jeg lurer på er om noen har lyst til å fortelle meg hva PWM IC er. Det er jo snakk om at dette skal bli så forferderlig varmt.

 

Jeg har enda ikke gått til innkjøp av et hoverkort enda, dog jeg sikler på Asus A8N SLI Premium. Grunnen er rett og slett støy. Er det noen som vet hvordan det hovedkortet klokker? Evt et annet HK som klokker bra men som er lydløst?

Jeg kan også informere om at minnet jeg kommer til å kjøpe er Corsair TWINX2048-4000PT. Og PSU er Hiper 580w.

 

Er det ellers noen tips og triks til sikker klokking av Opteron?. Evt noen guider?

 

Jaja, jeg er nå spent i alle fall :) Aldrig overklokket noe særlig før, så dette skal bli gøy.

 

Takker i alle fall for alle svar. :)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Sorry for OT, men skal bare svare audhage om valg av hovedkort.

 

Som du sikkert har hørt så er DFI korta best til overklokking, men vifta som følger med bråker. Så da går valget over på Asus og deres A8N32-SLI Deluxe. Jeg har selv bestilt meg ett slikt ;) (bytte ut DFI kortet mitt...ja faktisk!)

Lenke til kommentar

Jeg har noe merkelige er faringer med min opteron 170 prosessor

Jeg har satt all spening på max ,med den nye biosen vil det si 1.58v på cpu

og litt extra spening på chipset etc.

Minne corsair 4000pt 3-4-4-8 er satt til gå på rundt 250mhz dvs cpu/11 med samme hastighet på alle testene

290x10 @2.9ghz pc en starter fint i windows men er ustabilt]

[email protected] pc en starter fint i windows men den ene kjernen feiler etter 40min

med prime 95

274-279 x10 pc en nekter å boote

270x10 @2.7ghz pc starter i windows men den ene kjernen feiler i prime 95 etter ca 7 timer

Jeg kjører da 2 stk prime 95 samtidig ,tester hver sin kjerne

max cpu temp er 48grader

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Ja, jeg ser det er mange klager på Asus-kortet, men jeg vet ikke helt hvilket annet kort jeg skal velge siden jeg tenker på støyen. Er det mulig å installere passiv chipsettkjøling på DFI-kortene uten å treffe mitt kommende 7800GTX? (POV) Jeg tenker da på Zalmankjøleren.

 

Ellers, noe jeg alltid har lurt på: Når man sier dobbelkjerne på 1,8GHz, menes det da 2x1,8GHZ eller 1,8GHz fordelt på to kjerner?

 

Mvh Audun Hagen

 

(Og der gikk HW-forumet ned ja)

Lenke til kommentar
Ja, jeg ser det er mange klager på Asus-kortet, men jeg vet ikke helt hvilket annet kort jeg skal velge siden jeg tenker på støyen. Er det mulig å installere passiv chipsettkjøling på DFI-kortene uten å treffe mitt kommende 7800GTX? (POV) Jeg tenker da på Zalmankjøleren.

 

Ellers, noe jeg alltid har lurt på: Når man sier dobbelkjerne på 1,8GHz, menes det da 2x1,8GHZ eller 1,8GHz fordelt på to kjerner?

 

Mvh Audun Hagen

 

(Og der gikk HW-forumet ned ja)

5382208[/snapback]

Man finner alltid folk som har problemer med forskjellige hovedkort. Mange som har hatt problemer med DFI sine kort også. Som sagt før her, så er DFI best til extrem overklokking. Det betyr ikke at Asus er dårlig. A8N32-SLI maxer ut på ca 310 Mhz HTT, noe som holder for de aller fleste. DFI klarer vel 400 +-. Men dette varierer. Får se hva jeg synes om Asus kortet når jeg får det på Torsdag.

 

Alle dobbelt kjerne prosessorer kjører begge kjernene på lik frekvens. F.eks Opteron 165 kjører begge sine på 1.8 Ghz.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
A8N32-SLI maxer ut på ca 310 Mhz HTT, noe som holder for de aller fleste. DFI klarer vel 400 +-. Men dette varierer. Får se hva jeg synes om Asus kortet når jeg får det på Torsdag.

5382312[/snapback]

På mitt eksemplar kan jeg kjøre 330MHz HTT uten problemer i allefall (har primet i 12 timer for å teste stabiliteten). Mer enn det får jeg ikke testet, siden hovedkortet av en eller annen grunn ikke vil kjøre lavere multiplier enn 7X på prosessoren (6X gjør at jeg ikke får bootet), og høyere HTT enn 330MHz forårsaker at jeg klokker min gamle A64 3500+ til høyere hastigheter enn den takler (den blir ustabil på alt over 2310MHz @ 1.6 volt). :roll:
Lenke til kommentar
A8N32-SLI maxer ut på ca 310 Mhz HTT, noe som holder for de aller fleste. DFI klarer vel 400 +-. Men dette varierer. Får se hva jeg synes om Asus kortet når jeg får det på Torsdag.

5382312[/snapback]

På mitt eksemplar kan jeg kjøre 330MHz HTT uten problemer i allefall (har primet i 12 timer for å teste stabiliteten). Mer enn det får jeg ikke testet, siden hovedkortet av en eller annen grunn ikke vil kjøre lavere multiplier enn 7X på prosessoren (6X gjør at jeg ikke får bootet), og høyere HTT enn 330MHz forårsaker at jeg klokker min gamle A64 3500+ til høyere hastigheter enn den takler (den blir ustabil på alt over 2310MHz @ 1.6 volt). :roll:

5382406[/snapback]

Får du kun 2.3ghz oc på din 3500+, det var da litt dårlig. Min klarte 2.6ghz og det er en newcastle kjerne.

Lenke til kommentar
Får du kun 2.3ghz oc på din 3500+, det var da litt dårlig. Min klarte 2.6ghz og det er en newcastle kjerne.

5382425[/snapback]

Ja, jeg er ikke særlig fornøyd med den hastigheten selv. Min er også en Newcastle, forresten, men det kan jo tenkes at jeg har vært ekstra uheldig med steppingen på prosessoren min.

 

Men nå får jeg en Opteron 175 i posten om noen dager, så da blir det forhåpentligvis andre boller. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...