Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm..sitter på en ikke åpnet pakke fra Netshop med en LCB9E-stepping på esken.

Ser det ikke er så mange som har L som førstebokstav i steppingen.

Noen andre som har opplevd dette ?

Videre står det 0651MPMW på cpu'en.

Er en 170.

De få jeg har sett med samme stepping er Opteron 165'ere.

:hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Videre står det  0651MPMW på cpu'en.

Er en 170.

7964035[/snapback]

L-serien er mest vanlig på X2. Tror den du har er helt på det jevne, mener CCBBE er bedre. Og CCBIE også. Men det varierer jo en del, snakker generelt. har en LCBBE her som jeg tror går godt opp på 2700-tallet på stock vcore.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er en 170.

7964035[/snapback]

Jeg mottok akkurat den samme i går, og jeg har ikke testet min fullt ut, men får uten problemer 2.8 GHz på 1.35~1.4V, så den er ikke så verst egentlig. Ingen rekordsprenger, men da må man nesten på selger til å bekrefte steppingen før man kjøper. Har et lite issue med RAM'en min, så den står 1:1 til HTT nå. Har et vanskelig hovedkort, CFX3200, men nok om det... Den står nå på FX60-standard hastighet, med RAM som sagt 1:1, så i avvente av en ny PSU, en MIST 600W kjører jeg slik.

Opteron 170 @ 2.6 GHZ stock vcore

HTT: 260

Multiplier: 10x

HT-link: 4x

RAM 2x1 Gb UCCC sticks @ 260MHz/DDR520

Og for den som begynner å mase om at HT-link ikke trenger å være mer enn 3x så korrupterer faktisk windows'en min når jeg skrur den ned. Kortet mitt klarer 1200mhz hypertransport, og den ht-multi man bruker når man installerer windows er den ht-multi den bør stå på til man installerer på nytt :)

Endret av andregr
Lenke til kommentar
Mener du at en ikke kan variere hypertransport hastigheten etter at en har innstallert windows?

Har prøvd dette på 10-12 s939 hovedkort,og har aldri opplevd det du sier.Har ikke merket forskjell på 800mhz-1050mhz.

8443266[/snapback]

Det jeg sier er at det er større sjans for at windows korrupterer om man forandrer multi på den, men den store risikoen for korruptering ligger vel mest i om man overklokker hypertransport etter at windows er installert, om du skjønner... var litt vanskelig å forklare det der, men hypertransporten har direkte innvirkning på filsystemene på disken. Tror egentlig ikke det er noen stor fare for korruptering om man bytter fra 4x til 3x sånn i "farta", men jeg merker kjempestor ustabilitet nå om jeg flipper min ned fra 4x til 3x, kan være mye hovedkortrelatert, men leste som så at "overclocking of the hypertransport bus can make your hdd's go corrupt on you"... men husker jaggu ikke hvor. Jeg sitter mye på xtremesystems sine forum også :)

Forskjellen kommer vel sikkert gjerne over 1050 mhz... Men for å være realistisk så fungerer ikke hypertransporten på stort mer enn 6-700mhz TOPPEN, så uansett hvor mye man klokker den opp vil den aldri bli bedre enn som så på s939 :)

Endret av andregr
Lenke til kommentar

Ja,det er stor forskjell på hovedkort og fra chipset til chipset.Er helt enig i at for høy overklokking av ht nok kan forårsake ustabilitet.

Som du sier,ikke noe vits i å klokke ht hastigheten over 1000mhz.Den klarer vel ikke å "bruke" mer enn 700-800mhz.

Lenke til kommentar
Ja,det er stor forskjell på hovedkort og fra chipset til chipset.Er helt enig i at for høy overklokking av ht nok kan forårsake ustabilitet.

Som du sier,ikke noe vits i å klokke ht hastigheten over 1000mhz.Den klarer vel ikke å "bruke" mer enn 700-800mhz.

8443860[/snapback]

Nettopp... de som klokker den opp og tror den fungerer noe bedre må gjerne bare tro det, but no :innocent: Jeg for min del lar den stå der den gjør fordi jeg merket noe bedre stabilitet akkurat der, men min hovedregel er ihvertfall at når man har funnet sin "klokk", så blir det alltid mest stabilt om man da installerer XP eller x64 på nytt gjennom den klokken og lar den bli stående der, da minimaliserer man risikoen for korrupte data på disken, og alt blir gjenkjent korrekt :) Menmen, er jo ikke alltid jeg orker det, men da får jeg bare godta at ikke alt blir riktig alltid :dribble:

Nå som nå det er sagt, så kan jeg da få komme med at jeg begynte s939 med en 3800+ x2 manchester, som jeg greide å ødelegge, knakk av en pin, kjøpte meg en skuffende FX60, som fungerte greit på standard, men var ikke noe å klokke med, så jeg solgte den og kjøpte meg nå denne Opteron 170, som jeg var gledelig overrasket over, jeg trengte ikke forandre en eneste innstilling i bios'en min for å få alt til å kjøre brukbart, og biosen er svær på DFI CFX3200! Med samme kjerne som FX'en Toledo revisjon JH9-E6, kunne jeg bare enkelt sette den til 2.6 GHz på standard volt uten å mokke, gledelig overrasket, skal kjøpe meg en MIST 600W så begynner lekene virkelig å rocke. Har et X1800XT som krever mye strøm i utgangspunktet, men den PSU jeg har nå tåler ikke all verden, MIST 600W tåler 44.2 amp sug fra 4 12volts railer, jeg gleder meg, er bare et par uker igjen nå så :)

Fikk forresten X1800XT til å kjøre på 702/850(1700) med den PSU jeg har nå, men alt blir fryktelig ustabilt når 12volts railene mine i utgangspunktet ikke engang tåler de 32 ampere som skjermkortet trekker på den hastigheten, og da er ikke alt det andre i kabinettet engang tatt med... så jeg gleder meg mildt sagt til en ny PSU ;)

Lenke til kommentar

Har en pc stående på rommet til yngstedattera.Med en Opteron 165 stående i et DFI lp sli-d,og en Mist 500w.Misten drar lett et x1900xtx med cpu på 2.8ghz og minnet på 259mhz.Jeg kjørte cpuen på 3.0ghz i 9mnd,før dattern overtok stasen for 3 mnd siden.Dønn stabilt.Du gjør et trygt psu kjøp der.

Lenke til kommentar

Ja, det er bra å høre. En kompis av meg som har begge skjønner du. Jeg ble nesten blå i hodet når jeg hørte ampere-nivået på dem begge! Så jeg bestiller en 600W om en uke, så når lønninga kommer om to uker ligger den allerede og venter på posten ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Finnes vel ingen Opteron til AM2? Eller har jeg misforstått?

8525649[/snapback]

Du er feil. Det finnes, og jeg sitter med to stk akkurat nå. De er like bra å klokke som de S939 Opteronene :)

Men det blir ingen resultater her fra meg fordi det er så varmt her nå at jeg synket Volten mest mulig for at PCen skal varme rommet minst mulig. Men kan legge ut en av bildene fra vintertidene.

post-58106-1178178447_thumb.jpg

Lenke til kommentar

8525649[/snapback]

Du er feil. Det finnes, og jeg sitter med to stk akkurat nå. De er like bra å klokke som de S939 Opteronene :)

Men det blir ingen resultater her fra meg fordi det er så varmt her nå at jeg synket Volten mest mulig for at PCen skal varme rommet minst mulig. Men kan legge ut en av bildene fra vintertidene.

8526091[/snapback]

Min Opteron til s939 stopper å fungere når jeg gir den 1.5V... vet da faen hva som skjer med den, men det virker som om det er en sperre der. Ingen boot, ingenting som skjer. Kan ha stock fart, men akkurat likedan.

Lenke til kommentar

8525649[/snapback]

8526091[/snapback]

Min Opteron til s939 stopper å fungere når jeg gir den 1.5V... vet da faen hva som skjer med den, men det virker som om det er en sperre der. Ingen boot, ingenting som skjer. Kan ha stock fart, men akkurat likedan.

8527496[/snapback]

Min Opty 1218 har vært oppe i 1,65, mens min Opty 1214 vil ikke over 1,59 eller noe. Kanskje PSUen din som ikke leverer varene? Hvilke symptomer får du når du prøver 1,6?

Lenke til kommentar

Er en 170.

7964035[/snapback]

Faen! Har nettproblemer her jeg sitter. Skrev den vannvittige teksten, så forsvant alt i "siden kan ikke vises". Forbanna dritt.

Uansett... det jeg skulle meddele var at jeg har nådd 2.8 GHz på denne prosessoren. Orthos stabilt 8 timer, da avsluttet jeg selv.

HTT: 280

RAM: 166 divider

HT 4x

Bypass Max: 7

PCIE: 102

CPU: 1.45V

RAM: 2.75V

Overvolt cpu: NO

Overvolt NB: YES

Overvolt SB: YES

Overvolt HT/LDT: YES

Asus A8N-SLI Deluxe

Opteron 170

Corsair TwinX PC4000

Lenke til kommentar

Det er Asus A8N32-SLI Deluxe du har?

I så fall,kan du sette overvolt cpu.Så setter du vcore til 1.3v.Da vil du få 1.5v spenning til cpu.Overvolt funksjonen gir 0.2v ekstra mener jeg å huske.Bygde en pc til naboen for et år siden med slikt hk,og da brukte jeg den overvolt saken for å få mer stabil spenning.

Bare husk å sette vcore til 0.2v under den verdien du skal ha.

Lenke til kommentar
Det er Asus A8N32-SLI Deluxe du har?

I så fall,kan du sette overvolt cpu.Så setter du vcore til 1.3v.Da vil du få 1.5v spenning til cpu.Overvolt funksjonen gir 0.2v ekstra mener jeg å huske.Bygde en pc til naboen for et år siden med slikt hk,og da brukte jeg den overvolt saken for å få mer stabil spenning.

Bare husk å sette vcore til 0.2v under den verdien du skal ha.

8579553[/snapback]

Ja, er A8N32-SLI Deluxe.

Faktisk en tanke som ikke har slått meg, skal gjøre det der, det er riktig, det er 200mv, eller 0.2V som legges til når man bruker det.

Jeg setter den på 1.25V + overvolt cpu.

Vet du om det blir det mindre fluktuering/vdroop når man setter på dette valget? At det er derfor du mener det blir mer stabil strøm?

Endret av andregr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...