Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Utrolig fin tråd.

 

Skulle egentlig kjøpe en AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Pris: 3750 men nå går jeg for AMD Opteron 170, 2.0GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte.

 

men er det 2GHZ pr. kjerne eller er det totalt?

 

Tror nok som den amatøren jeg er klarer og få denne opp i 2,8 med vann. klokket litt på en Pentium 4 2,8 GHZ men fikk den ikke høyere en 3,1GHZ da den begynte og bli litt varm.

 

Noen tips til meg her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor bra vil dere si Opteron 165, 170 og 175 typisk sett klokker i forhold til hverandre, forutsatt at man bruker luftbasert kjøling (stock kjøler)?

 

Vurderer sterkt å kjøpe en av dem, men er litt usikker på hvilken jeg bør velge (er forøvrig ganske fersk på overklokking, så jeg beklager hvis jeg spør om noe som burde være helt innlysende). :innocent:

Lenke til kommentar
Har noen hatt 146? -klokker 170 like bra?

5242187[/snapback]

146 er singel core og 170 dual core...kan ikke sammenlikne overklokkings potensialet mellom de to da.

5242207[/snapback]

 

Nei, det vet jeg. Jeg har plukket ut 170 som mulig kandidat her til nyttår som DC cpu. Har fulgt med på tråden rundt Opteron, og ser at 146 klkker gjerne rund 2.8Ghz. -eller: normalt etter det jeg ser 2.7-2.9 på luft. :dribble:

 

Så da kikker jeg på om 170 ligger rundt der på luft. Nettopp. Takker for opplysningen :thumbup: -men det visste jeg fra før.

Lenke til kommentar
@smy du burde være forsiktig med å kjøre ballistix rammen på 2.8v..

mange som har opplevd at rammen har død etter noen månder på 2.8..

 

NeVa:)

5240812[/snapback]

 

 

ja har les om det på xs , men de lager bra bråke selv er primestabil og memtest og klare 8mb og 16mb i superpi så før jeg bsod (blueskrenn of death) av og til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...