jdmonstad Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei, Skal kjøpe meg en ekstern harddisk som primært skal brukes til backup av data fra min bærbare pc. Har fått med meg at det ihvertfall er to alternativer: En type der man ikke kan bytte harddisk og en type hvor man kan sette inn andre harddisker i et kabinett. Jeg er vel i utgangspunktet ute etter noe i prisklasse 1000-1500 kr. Hva anbefaler dere? Når det gjelder tilkobling så har jeg flere ganger fått opp en melding om at enheten kunne vært raskere dersom jeg hadde hatt USB2 eller noe lignende. Er det noe jeg kan endre på en bærbar? Mvh Jon D. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Om du ikke har usb2 så vil en ekstern harddisk ikke være verdt det pga du vil sitte dagen lang bare for å ta en backup.. Da bør du kjøpe noe som denne. Har en LaCie 250gb ekstern harddisk selv, er storfornøyd med den, best i test er den også..link til harddisken Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Ville det stått USB2 i enhetsbehandling dersom det var USB2? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hmm, ser ikke sånn ut her ihvertfall, ta og skriv hvilken bærbar du har så skal det ikke være vanskelig å finne ut.. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er en HP Pavillion 5244. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Ifølge specs på den jeg finner så har den ikke usb2, men enkelte modeller har firewire, se etter en sånn plugg (IE 1349), om du har sånn kan du bruke ekstern harddisk med firewire. Om du ikke har så trenger du noe lignende den jeg linket til oppe. Specs på maskinen. Endret 25. oktober 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Jepp, har en Firewire (du mener vel kanskje IEEE 1394 ikke 1349). Hva anbefaler dere da? Takknemlig for alle tips! Mvh Jon D. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Noen som har erfaringer med noen disker som er bedre enn andre i eksterne da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 1394 ja Du bør kjøpe en som har både firewire og usb2 så kan du ta den med deg til andre, og ikke alle har firewire mens de aller fleste har usb2 nå for tiden. Du finner et utvalg her. Kan desverre ikke uttale meg om hvilke som er best da jeg aldri har testet med firewire selv. Lenke til kommentar
db Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har god erfaring med LACIE Ekstern HD. Har selv en på 160 jeg bruker på Backup. Anbafaler den på det sterkeste. Den er både mindre en enkelte andre modeller og den lager ikke rare lyden fra seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå