jøanas Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Har plutselig fått problemer med å skru av PC'en. Gjelder både ved avslutning via Windows og via startknapp. PC'en logger seg pent av, avslutter WinXP og blir svart. To sekunder etterpå starter den opp igjen. Noen som kan gi et tips på hva jeg skal lete etter? Skiftet grafikkort for ikke lenge siden, kan det ha noe å si? Har socket 754 og AMD Edit: PC'en er godt beskyttet med Norman og Lavasoft + fysisk brannmur, så tror ikke dette er virus eller fremmede gnomer. Endret 24. oktober 2005 av carl erik Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Og dette skjedde helt av seg selv uten at du hadde gjordt noe? Har du vært inni maskinen å kobla om eller no, for det kan være problem der at kablene ikke står i rett. Noen programmer du har installert i det siste? Rett før dette problemet oppsto. Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Og dette skjedde helt av seg selv uten at du hadde gjordt noe? Har du vært inni maskinen å kobla om eller no, for det kan være problem der at kablene ikke står i rett. Noen programmer du har installert i det siste? Rett før dette problemet oppsto. 5051737[/snapback] Kablene står rett ja, rimelig sikker på det. Eneste endring fra tidligere oppsett var at nytt skjermkort fikk egen strømkabel. Programmer er ikke godt å si, har unger som synes det er gøy med nedlasting. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 min pc har også nesten samme prob, skjedde no i helgen.. plutseli restarter den av seg selv.. og av og til er det vanskli å avslutte windows, må til slutt trykke inn knappen.. Har satt inn ram og skiftet kabinett for ikke så lenge siden.. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det kan være en instilling i biosen som er feil, jeg vet ikke helt da jeg ikke har maskinen din foran meg, men er rimlig sikker på at det må ligge i bios eller hardware. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Du kan prøve å gjøre en systemgjenoppretting: Trykk Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> systemgjenoppretting -> Velg ”Gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt” -> Velg en dato på kalenderen når datamaskinen din virket -> Kryss fingrene. Lenke til kommentar
sandman Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Prøv med ny strømforsyning som er større enn den du har nå. Nye skjemkort krever stadig mer strøm... Lenke til kommentar
tropic Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 har ikke oppgradert skjermkortet.. Lenke til kommentar
sandman Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 "Skiftet grafikkort for ikke lenge siden, kan det ha noe å si?" Ja, hvis du har et nytt grafikkkort, så kan det være at det krever mer strøm enn det gamle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå