eiriktb Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei Etter mye minnetrøbbel fungerer pcen stabilt igjen, og jeg ønsker å formatere og legge inn en helt ny kopi av Windows XP. Etter oppboot med cd, kommer jeg inn i menyen der jeg skal velge hvor windows skal installeres. Og her er problemet. Partisjonen der windows lå orginalt er blitt til D:, i motsetning til C: som den var/er. C: er nå D:. Dvs, at C:, som var den gamle boot-partisjonen er blitt til D:, og D: som var systempartisjonen er blitt til C:. Hvordan kan jeg få fikset at C: både er boot og systempartisjon. Det jeg tror har skjedd er at Windows har lagt systemfilene på D:, og derfor blir D: gjenkjent som C: ved ny installasjon. Er det mulig å få fikset dette? Lagt ved bilde fra Computer Management: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Mange som har hatt samme problemet. Tror ikke det er noen enkel løsning, du må i såfall reinstallere på en blank disk og lage nye partisjoner. Problemet kommer antagelig av at man fjerner C: partisjonen og lager ny. Det er unødvendig å fjerne partisjonen, det holder å formatere. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Når du booter fra Windows CDen og formaterer på den måten; så blir den første partisjonen du oppretter C:, den andre D: og så videre. Løser ikke dette problemet ditt da, hvis du likevel skal formatere disken på nytt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Letteste vil være å lage image (ghosthing) av disken, og formatere og repartisjonere for så å legge det inn på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå