xvis Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Det finnes en del eksterne (FireWire, USB2) kabinetter for 2.5" disker på markedet. Er det noen her som har erfaringer/anbefalinger med disse? Er prinsippet at diskene er skrudd inn i kabinettene, eller kan en disk enkelt byttes ut med en annen? Finnes det noen kabinetter som tar strøm gjennom FireWire-kabelen? Jeg kunne tenkt meg et kabinett for 2.5" disker som kunne stått internt i en bay på fronten av pc'en. Denne skulle vært utstyrt med 'eject'-knapp (hot swap) for å kunne bytte disker. Det hadde gjort det enkelt å flytte disker mellom maskiner. Men noe slikt finnes vel ikke ennå? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Veldig gode ideer det der! Jeg skulle gjerne hadd noe sånt selv. De eksterne disk-kabinettene jeg har sett har aldri tatt strøm fra signal-kabelen. USB leverer bare 2W mens firewire leverer 15W. 2,5" harddisker trekker ca 4-8W når de spinner opp mens 3,5" trekker ofte 20-25W når de spinner opp. Jeg skulle gjerne ønske at seriell-ATA eller USB2 kunne levere 50W sånn at man kan bruke to eksterne disker. Uttaket skulle vært i front av PC'n og det skulle vært en slags ytre kant eller spor man kunne hekte harddisken fast i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå