Gå til innhold

Cpuidle XP

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert Cpuidle pro for XP.

Temp gikk ned med over 10 grader, til 40c, og det e jo flott, men det æ reagerer på e at v-core ligg å danse mellom 1,6 og 1,9. Den skal stå på 1,75v (har en xp2000+) Er det normalt at v-core går opp og ned på denne måten? Kan det være skadelig for systemet?

Er det noen som har erfaring?

Lasse

[ Denne Melding var redigert av: Lasse Ma på 2002-08-23 10:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Lasse Ma skrev (2002-08-23 10:17):

...er at v-core ligg å danse mellom 1,6 og 1,9. Den skal stå på 1,75v (har en xp2000+) Er det normalt at v-core går opp og ned på denne måten? Kan det være skadelig for systemet?

Står den på default/Auto, eller står den manuelt på 1,7?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri hørt at den gjør det, og har vel egentlig ikke spess stor tro på det.

Tror heller den disabler en del "uviktige" funksjoner som blant annet Windows kjører, men det kan godt hende at den gjør det som ble beskrevet ovenfor.

Hva med å se i readme.txt? :razz:

Lenke til kommentar

CpuIdle uses several mechanisms to keep your CPU cool:

shutdown CPU when not used (online cooling)

optimize CPU for maximum cooling effect

optimize chipset for maximum cooling effect (supported chipsets only)

http://www.cpuidle.de/

Lasse Ma: shutdown CPU when not used (online cooling)

Dette kan forklare variasjoner i v core spenning

OT: Hvordan kan noen med nesten 3000 meldinger bruke unødvendig quoting? "lese tråden"?

Lenke til kommentar

Lasse Ma

Har sent en mail om dette til cpuidle men jeg regner med at siden v core går mellom 1,6 og 1,9 er det pga cpu idle skrur av og på les "shutdown" cpu og siden cpu ikke er så smart når den ikke har spenning regner jeg med at cpuidle bare kutter spenningen i veldig korte perioder slik at den kan finne ut om cpu må gjøre noe eller ikke?

KLonklusjonen min er at du ikke skal bry deg noe om dette.

Hvis du justerer v-core i bios trenger du ikke justere på fsb + multiplier!

Lenke til kommentar

Quote:

bob_hund skrev (2002-08-24 16:27):

OT: Hvordan kan noen med nesten 3000 meldinger bruke unødvendig quoting? "lese tråden"?

Skriv da heller bare B|Real...tror de fleste skjønte at det var meg du hintet til.

JEg syns ikke at det var unødvendig quoting. Du syns det kanskje men jeg gjorde det ikke.

Hva som er nyttig å unyttig quiting er vel opp til den som svarer på posten å bedømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...