tomlundb Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei Kan noen gi meg en kode for å kunne sette inn dagens dato i et HTML dokument. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Nei. Det går nok ikkje. JavaScript kan gjere det, eventuelt eit serversidespråk. I PHP: <?=date("Y-m-d");?> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Endre html fila hver dag :!: Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Sett opp en crone jobb på serveren:P Den kan kjøre en gang hvert minutt, så får du klokkeslett også Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Java. <script LANGUAGE="Javascript"><!--var now = new Date(); var days = new Array('Søndag','Mandag','Tirsdag','Onsdag','Torsdag','Fredag','Lørdag'); var months = new Array('Januar','Februar','Mars','April','Mai','Juni','Juli','August','September','Oktober','November','Desember'); var date = ((now.getDate()<10) ? "0" : "")+ now.getDate(); function fourdigits(number) { return (number < 1000) ? number + 1900 : number; } today = days[now.getDay()] + ", " + months[now.getMonth()] + " " + date + ", " + (fourdigits(now.getYear())) ; document.write(today); //--></script> Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Java. 5056157[/snapback] -Script. Stor forskjell. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Stine: Det der er JavaScript. PHP er den desidert beste metoden. Den avhenger ikke av hvor mye den lokale klokka til klienten er, eller hvilken tidssone han er i, eller om han har slått av JavaScript. Det er også mye lettere enn å sette opp cronjobs. Bruk koden som Henrik skrev, og rename fila til .php. Lenke til kommentar
neb Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har brukt denne kodesnutten på min side. Fungerer finfint. <? echo "den ", date ("d.m.Y"); ?> Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Oi gid, jeg beklager at jeg dreit i å skrive JavaSCRIPT. Regnet nesten med at man klarte lese seg til det selv. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Oi gid, jeg beklager at jeg dreit i å skrive JavaSCRIPT. Regnet nesten med at man klarte lese seg til det selv. 5056267[/snapback] Hehe, beklager hvis jeg virka pirkete. Når man sier "java", mener man vanligvis en java-applet, noe som man for enhver pris burde unngå. Bigben: Ja, det er egentlig det samme som Henrik skrev, bare "formulert" litt forskjellig. Hvis man vil ha med flere opplysninger om tidspunktet, for eksempel ukedag, månedsnavn etc, kan man lese mer om date-funksjonen i PHP. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Nå kan jeg ikke mye om SSI, men det kan jo være et alternativ hvis man ikke har mulighet til å bruke PHP. Som regel må man gjøre om filendelsen fra .html til .shtml for at serveren skal parse SSI, men dette kan så vidt jeg vet endres via en .htaccess fil. Mer info: http://www.ssi-developer.net/ssi/ssi-date.shtml Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Sett opp en crone jobb på serveren:P Den kan kjøre en gang hvert minutt, så får du klokkeslett også 5054005[/snapback] Er jo ikkje noke problem å få klokkeslett med date() i f eks PHP heller da, og om du absolutt vil kan du få et javascript til å ta utgangspunkt i det og få klokka til å gå "real time" Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har brukt denne kodesnutten på min side. Fungerer finfint. <? echo "den ", date ("d.m.Y"); ?> 5056227[/snapback] Blir vel <?php echo 'den' . date("d.m.Y"); ?> ? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Php kan ta imot så mange parametere du bare orker gi den, begge fungerer. Likevell ville jeg gjort det slik: den <?php date('d.m.Y'); ?> Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Den der vil ikke virke dabear :/ Men denne derimot: I dag er det den <?= date("d.m.Y"); ?> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Den der vil ikke virke dabear :/Men denne derimot: I dag er det den <?= date("d.m.Y"); ?> 5065484[/snapback] Nei, den vil berre outputte "I dag er det den". Du må nesten ha med echo-funksjonen der en plass Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Nope <?= date("d.m.Y"); ?> er det samme som <?php echo date("d.m.Y"); ?> Morsomt triks for å minske størelsen Endret 27. oktober 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå