Gå til innhold

Dagens dato i HTML

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Java.

<script LANGUAGE="Javascript"><!--

var now = new Date();

var days = new Array('Søndag','Mandag','Tirsdag','Onsdag','Torsdag','Fredag','Lørdag');

var months = new Array('Januar','Februar','Mars','April','Mai','Juni','Juli','August','September','Oktober','November','Desember');

var date = ((now.getDate()<10) ? "0" : "")+ now.getDate();

function fourdigits(number) { return (number < 1000) ? number + 1900 : number; }

today =  days[now.getDay()] + ", " +

months[now.getMonth()] + " " +

date + ", " +

(fourdigits(now.getYear())) ;

document.write(today);

//--></script>

Lenke til kommentar

Stine: Det der er JavaScript.

PHP er den desidert beste metoden. Den avhenger ikke av hvor mye den lokale klokka til klienten er, eller hvilken tidssone han er i, eller om han har slått av JavaScript. Det er også mye lettere enn å sette opp cronjobs.

Bruk koden som Henrik skrev, og rename fila til .php.

Lenke til kommentar
Oi gid, jeg beklager at jeg dreit i å skrive JavaSCRIPT. Regnet nesten med at man klarte lese seg til det selv. :)

5056267[/snapback]

Hehe, beklager hvis jeg virka pirkete. :) Når man sier "java", mener man vanligvis en java-applet, noe som man for enhver pris burde unngå.

Bigben: Ja, det er egentlig det samme som Henrik skrev, bare "formulert" litt forskjellig. Hvis man vil ha med flere opplysninger om tidspunktet, for eksempel ukedag, månedsnavn etc, kan man lese mer om date-funksjonen i PHP.

Lenke til kommentar
Sett opp en crone jobb på serveren:P Den kan kjøre en gang hvert minutt, så får du klokkeslett også;)

5054005[/snapback]

Er jo ikkje noke problem å få klokkeslett med date() i f eks PHP heller da, og om du absolutt vil kan du få et javascript til å ta utgangspunkt i det og få klokka til å gå "real time" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...