Gå til innhold

Windows update fungerer aldri!

Anbefalte innlegg

Arh! Windows og deres "smarte" funksjoner som skal gjøre alt "lettere" for oss brukere og administratorer! Nå har jeg en bærbar her som skal oppdateres og jeg vil gjerne at det skal skje automatisk ettersom det er en funksjon for det.

For det første så kommer det et lite gult ikon nederst på høyresiden ved klokka der den står og henger på 27% og kommer ikke lenger.

Og når jeg prøver å manuelt gå på Windows Update i IE så står den bare og søker etter "de nyeste oppdateringene til datamaskinen" men en grønn bar som bare ruller.

Maskinen mottar ingenting av pakker på nettverkskortet eller noe! Hva kan være galt? Noen flere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde ett lignende problem med min stasjonære pc, det viste seg at brannmuren stoppa det, men jeg fikk ingen feilmelding. siden du har en bærbar kan det være noe klatt i routeren kanskje? (uten at jeg har gode kunnskaper ang trådløse ting)

5051456[/snapback]

Jobber på en Videregående Skole der vi har nett-tilførsel fra Fylkeshuset. Så vi har ikke vanlig router og brannmur i routeren. Det fungerer på noen skjønner du, men ikke alle.

Og av og til fungerer det om jeg setter i en kabel istedet for å ta det via trådløst. Veldig merkelig for da kommer det av og til tvert! Det er vel bare Microsoft som ikke er helt på grep..

Lenke til kommentar

Windows Update fungerer uten problem, Automatic Updates eller Automatiske Oppdateringer finner du i Control Panel / Kontrollpanel. Når den laster ned kommer prosentviseren opp og blir borte av og til, bare vent og til slutt vil du få spørsmål om du skal installere hvis du ikke har bestemt at de skal installeres automatisk.

Evt. prøv å se hvordan det er å oppdatere fra Windowsupdate.com. Og sjekk hvilke porter som er stengt av brannmur.

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Windows Update fungerer uten problem, Automatic Updates eller Automatiske Oppdateringer finner du i Control Panel / Kontrollpanel. Når den laster ned kommer prosentviseren opp og blir borte av og til, bare vent og til slutt vil du få spørsmål om du skal installere hvis du ikke har bestemt at de skal installeres automatisk.

Evt. prøv å se hvordan det er å oppdatere fra Windowsupdate.com. Og sjekk hvilke porter som er stengt av brannmur.

5051605[/snapback]

Jeg vet hvor jeg finner Windows Update :roll: Problemet er på både det gule ikonet og manuelt Windows Update. Den kommer ikke videre og etter en god lang stund så får jeg en feilmelding. Akkurat hva den sier husker jeg ikke, men det er som alltid ikke særlig mye informasjon å få ut av det. (sjekk at kontakten står i osv)

Har en mistanke om at det er validerings-greiene som fucker det opp. For på en annen pc her isted så fungerte det etter at Windows Update hadde validert maskinen og etter jeg hadde restartet maskinen.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...