Gå til innhold

Ny skjerm mister skjermbildet etter 1 sek.

Yan

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått i hus pc og skjerm i deler etter at den forrige tok kveld etter lynnedslag :blush:

Etter å ha fått alt sammen startet jeg opp og fikk skjermbilde ved oppstart bios i 1 sek før det forsvant. Da windows begynte og laste inn fikk jeg på ny skjermbilde i 1 sek før det forsvant igjen. Om jeg skurer skjermen av og på så får jeg kun bilde i et sek. Har prøvd både digital og analog tilkobling. Etter at skjermbildet forsvinner kan jeg så vidt ane et svakt svakt skjermbilde, men det er knapt synlig. Har testet maskinen hos en kamerat med en annen skjerm og da fungerte alt greit.

Skjermen er en syncmaster 930BF

Er det noe jeg kan gjøre eller må den byttes ut/repareres. Er 1-3 uker ventetid så det hadde vært fint å fått orden på det før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har prøvd både med D-sub og DVI tviler jeg litt på at dette funker, men det er uansett ofte slik at en må på skjermen velge mellom disse (da med knappene) siden jeg ikke har skjermen selv så vet jeg ikke hva du må trykke, men det står sikkert i bruksannvisningen!

En annen ting: Hvorfor i helvete har du kjøpt ny PC på grunn av et lynnedslag? Skal vedde en tusenlapp på at det eneste som røk på den var strømforsyningen som koster mellom 300-700 kroner ettersom hva du trenger og dette er det eneste som du trenger å skifte for å få PCen i gang igjen!

Edit: Kanskje er det bare en sikring i strømforsyningen som du må skifte for den del...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Siden du har prøvd både med D-sub og DVI tviler jeg litt på at dette funker, men det er uansett ofte slik at en må på skjermen velge mellom disse (da med knappene) siden jeg ikke har skjermen selv så vet jeg ikke hva du må trykke, men det står sikkert i bruksannvisningen!

En annen ting: Hvorfor i helvete har du kjøpt ny PC på grunn av et lynnedslag? Skal vedde en tusenlapp på at det eneste som røk på den var strømforsyningen som koster mellom 300-700 kroner ettersom hva du trenger og dette er det eneste som du trenger å skifte for å få PCen i gang igjen!

Edit: Kanskje er det bare en sikring i strømforsyningen som du må skifte for den del...

5051583[/snapback]

Du sier noe der ja, kjøp strømforsyning til den gamel pcen din så får du liv i den. Også invisterer du i overspenningsvern (koster ca.300kr) til ny pcèn :tease:

Lenke til kommentar

Om jeg ikke har forstått problemet ignorer meg.

Jeg fikset en pc for en i klassen min. Han tok sin pc over til meg for formatering og sikring. Jeg ville ha det behagelig med 1600x1200, og satte instillingene det som min skjerm taklet. Han hadde en eldre dårlig crt som ikke taklet den instillingen. Når han startet pcen kom det opp windows propagandaen og så inget bilde.

Altå,

gå til en venn med en skjerm som tar høye oppløsninger og sett oppløsningen til 800x600. Se om det funker hos deg når du tar den hjem igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...