Gå til innhold

Speile disk over nettverk - Sliter med Ghost

TBJ

Anbefalte innlegg

Jeg har en raid partisjon på 1,2TB som jeg har tenkt til å speile/ghoste over nettverk.

Jeg har Ghost 2003 og i den så finnes det en "per to per" funksjon, men problemet der er at maskiene går i DOS for å utføre oppgaven.

Problemet mitt er at det ikke ser ut til å eksistere noen DOS driver til mitt nettverkskort (jeg har 3Com® Gigabit Server NIC, 3C996B-T).

Harddisk oppsettet (én partisjon) innholder ikke OS, så det skulle egentlig ikke være noen grunn til å gjøre det i DOS.

Siden jeg ikke finner noen DOS driver, så må jeg se etter andre programmer som gjør det samme som Ghost.

Noen som har noen forslag om hvilket program som klarer å speile HD over nettverk uten å gå inn DOS for å gjøre det?

Direkte (vanlig) kopiering mellom diskene er av flere grunner ikke noe alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har veldig mange muligheter, men et par viktige ting først. Inneholder denne partisjonen OS eller andre filer som er åpne/låst når OS er lastet? Hvis ikke skal det være mulig å speile disken i Windows.

En annen veldig enkelt måte er å laste ned en demo-versjon av ERD-tools (en del av Winternals Administrator's Pak ( www.winternals.com ). Denne booter opp i en Windows XP PE(?) og inneholder ghost. Når du lager ERD-cd'en så kan du sjøl velge hvilke drivere du ønsker å legge inn (og dette er da selvsagt xp-driverne som er tingen).

Lenke til kommentar

Niks. Som jeg skrev så innholder ikke denne disken OS.

Ei heller filer som skal være låst av andre.

Speile den i Windows? :blink:

Hvordan? Og fungerer det over nettverk? :hmm:

Du skriver at det er veldig mange muligheter.

Jeg vil ha..... Fortell! :yes:

ERD-tools hørtes tungvindt ut. Vil helst slippe å boote. :ermm::fun:

Lenke til kommentar
Niks. Som jeg skrev så innholder ikke denne disken OS.

Ei heller filer som skal være låst av andre.

Speile den i Windows?  :blink:

Hvordan?  Og fungerer det over nettverk?  :hmm:

Du skriver at det er veldig mange muligheter.

Jeg vil ha..... Fortell!    :yes:

ERD-tools hørtes tungvindt ut. Vil helst slippe å boote.  :ermm:  :fun:

5051487[/snapback]

ERD-tools er evigt genialt :D Ghost Enterprice edition tror jeg skal klare å ghost'e over nettverket (men dette krever at ingen filer er åpne osv). Er mulig de har sluttet med dette og krever at det skal kjøres i DOS elns.

Lenke til kommentar
Uten OS så trenger du vel ikke Ghost. Kan du ikke bare kopiere alle filene på vanlig måte?

5051562[/snapback]

Nesten... Som skrevet... det er flere grunner til at jeg ikke vil det.

Den største hindringen har jeg skrevet inn flere innlegg om, men enda ikke funnet en løsning på;

Hvordan kopiere mapper med datoer

Hvordan kopiere mapper med datoer Ny "topic"

NTFS irriterer meg

Finner jeg en løsning på dette dato problemet, så er nok sjansen stor for at jeg kommer til å bruke bruke den. :thumbup:

Lenke til kommentar
ERD-tools er evigt genialt :D Ghost Enterprice edition tror jeg skal klare å ghost'e over nettverket (men dette krever at ingen filer er åpne osv). Er mulig de har sluttet med dette og krever at det skal kjøres i DOS elns.

5051565[/snapback]

Mmm. Ok da. Får vel prøve. Vil ikke noe gå u-testet.

Selv om jeg ikke likte det du skrev: "booter opp i en Windows XP PE(?)" :ermm:

Fremdeles klar for andre alternativer også, hvis noen har andre. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...