Gå til innhold

Hva gjør du med telefonselgere?


FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg som telefonselger for noen år siden, men det gikk to uker før jeg ikke orket mer. Er nok litt for "snill" til å presse folk til å kjøpe noe. Og til dere som skriver mye dritt om telefonselgere... det er ofte den eneste jobben studenter kan få da den er fleksibel med tanke på arbeidstid. Jepp, de kan være irriterende, men dere bruker mye mindre tid og krefter på å si "Nei takk" og legge på enn å finne på alt mulig annet for å holde de på linjen lengst mulig. Da blir faktisk også du lurt i tillegg til at du ødelegger dagen for en student som trenger penger... og har den ene jobben han kan tjene penger på. Som allerede nevnt, velger ikke selgeren selv hvilke nummer som skal ringes, dette er det datamaskiner som holder orden på.

 

Men jeg var telefonintervjuer en stund også. Det var en mye greiere jobb, og den hadde jeg gjennom omtrent hele studietiden. Eneste jobben jeg kunne få pga. arbeidstid (bortsett fra telefonselger), men man treffer mye rart. En gammal kar spurte om han kunne få se på fitta mi... men la på når han fikk høre alderen min. Nå er jeg riktignok en gutt, men det brydde han seg tydeligvis ikke om. Hehe. Andre syntes det var gøy å bli intervjuet på telefon, og hadde mange morsomme samtaler med folk som faktisk hadde det gøy under hele samtalen selv om de svarte seriøst. Utrolig mange koselige folk som synes det å snakke med vilt fremmede personer er spennende, og da ser jeg bort fra alle ensomme eldre personer som gjerne snakker et par timer om vi ikke hadde stoppet de. Noe resultat må vi jo vise til ved dagens slutt.

 

Nummeret til morsomme (både ufrivillig og frivillig morsomme) telefonsvarere blir skrevet på en lapp som så går sin seiersgang gjennom lokalet. Tror de som har ubesvart anrop funksjon på hjemmetelefonen har lurt fælt når de kommer hjem og ser 58 ubesvarte anrop fra skjult nummer. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når de spør etter pappa sier jeg alltid at han døde i går.. Av kreft, deretter begynner å hylgrine. Ringer ikke så mye mer her, rart..  :hmm:

5073714[/snapback]

 

De spurte meg alltid om den og den personen er å treffe, jeg pleide å si at vedkommende døde for et par timer siden, og at det passer litt dårlig å snakke akkurat nå.

 

Som nevnt tidligere så er det endel telefonselgere som ler av rasende mennesker i telefonen, det er ikke bare som telefonselger og ikke minst de i andre enden av røret som koser seg på andres bekostning. Det er sånn i alle serviceyrker, sånn er det i butkker, og sånn er det hos oss her i posten.

Lenke til kommentar
De spurte meg alltid om den og den personen er å treffe, jeg pleide å si at vedkommende døde for et par timer siden, og at det passer litt dårlig å snakke akkurat nå.

5073736[/snapback]

Når jeg var telefonintervjuer, fikk jeg overraskende ofte "Det har nettopp vært et dødsfall i familien, så det passer dårlig akkurat nå". Er nok et velkjent "triks" det der, selv om vi skjønte at det i 90% av tilfellene ikke var sant. Men vi forsto jo at de ikke gadd å prate med oss, og noterte det jo som "uinteressert".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...