Gå til innhold

Hva gjør du med telefonselgere?


FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Okay.

 

Jeg var telefonselger en liten stund, og jeg har følgende å si til dere som "plager" telefonselgerene: vi bryr oss ikke, det eneste som skjer er at vi ler av dere på pauserommet, fordi dere tror der har vært smarte.. Eksempel: "fyfaen, jeg ringte til en gammel sur grinkuk istad, SATAN så sur han var, AHAHHAHAHAHAH" også ler vi av dere i sammen.

 

For det andre: det nytter ikke å kjefte på selgeren, det er ikke han/hun som bestemmer hvem det skal ringes til, de sitter bare forran en skabbete data med et program som er koblet til en stor dialer-maskin som står og ringer opp flere titalls nummer i timen. De har heller ingen mulighet til å se om dere er registert i brønnøysundsregisteret eller ikke. Det dere gjør hvis dere er riktig lure, er rett og slett å si "nei takk, ikke intressert". Da blir dere satt under "ikke intressert"-rubrikken i programmet, og blir ikke ringt opp igjen. Tar dere den gode, gamle "har ikke tid akkurat nå", så vil dere bare bli ringt opp igjen senere. Så: IKKE VÆR "LUR" VED Å KJØRE DIVERSE "TRIKS" SOM DER HAR HØRT AT ER "LURE"!! Bare si "NEI TAKK, IKKE INTRESSERT!"

 

Hilsen en som var telefonselger før, men som slutta fordi han ikke orka å ringe hjem til folk og plage dem. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett sier jeg bare: "Ok, men jeg har ikke tid til dette akkurat nå, hei hei!".

 

Andre ganger liker jeg å ha det gøy med telefonselgere. Mange (de fleste?) jobber på provisjon. De får da penger pr. salg.

 

Sitt og hør på våset hans/hennes i lange tider. Still mange vannskelige spørsmål, still enda flere vannskelige spørsmal, legg fra deg telefonrøret fra tid til annen når han prater, be han/hun vente et lite øyeblikk, ta deg en sigg eller noe å spise. Og etter laaang tid sier du noe som: "Ok, tusen takk for informasjonen, men jeg er nok ikke intressert". Da blir de som oftest sure :!: ..

 

NB: Husk og hold en hyggelig tone hele veien, da tror de at de får solgt, og vil ikke legge på med deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Egentlig litt dumt å være frekk med dem. De er jo mennesker de også. De prøver bare å skaffe litt penger. Jeg pleier å si at jeg ikke er interessert.

Om det er en av den typen som aldri lar deg slippe til med et eneste ord kan det hende jeg bare ligger på. Men tenk hvordan du hadde følt deg om folk skjellte deg ut på slike måter?(sier ikke at dere gjør det, men det finns nok folk)

Lenke til kommentar

Okei, alle dere som tror dere kjenner businessen så godt, og klarer å ødelegge dagen til de slemme telefonselgerne:

 

1) Å si vent litt, og så gå fra røret, gjennomskues 9 av 10 ganger. Vi hører den en del ganger om dagen, for å si det sånn. Venter sjelden mer enn 10-15 sekunder.

 

2) Hvis dere ringer til sjefene og kjefter, får aldri telefonselgerne vite det. Det er ikke vi som "vasker" listene, det er en datamaskin.

 

3) Å registrere seg "for tredje gang" viser bare at vedkommende ikke har gjort det rikitg. Forsøker man å registrere seg flere ganger, får man beskjed om man er registrert allerede. Og videre, går det ikke an å registrere verken nummere, navn eller adresser, bare personnummere.

 

4) Hvis dere har et kundeforhold til de som ringer, har de loven på sin side. Kundeforhold er et tøyelig begrep, og synd som det er, er det vi som bestemmer hvor den grensen går, dersom dere ikke gir beskjed direkte til det aktuelle selskapet.

 

5) Hvis dere "slenger på røret" og tror dere gjør dagen surere, tro om igjen.

 

6) Hvis dere tror at dere kan dra samme spøken til samme selgeren neste gang han ringer, vær trygge på at dere neppe får samme selger. En selger har ikke sine faste kunder, og en "callback" går bare tilbake i den store poolen med nummere datamaskinen ringer.

 

7) Hvis dere tro at dere plager telefonselgere ved å være morsomme med promp og fis og telefonsex og det som er, gjør dere dere selv en bjørnetjeneste. Fargeklatter på telefonen kommer som oftest på speaker for hele avdelingen, og dere driter dere ut foran 25-30 personer, som gjerne skriver opp nummeret deres og kødderinge siden. Det går sport i å få solgt til slike personer.

 

8) Om du har en dårlig dag, alle dine venner er døde, huset ditt brant ned, trygda er stoppa og podagraen er dårlig, så driter vi egentlig i det. Etter en tid i bransjen blir du hardhuda, og enten kjøper du, eller så kjøper du ikke. Om du må selge bestemor for å få råd til en loddpakke, gir vel vi fulle faen. Vi driver business, ikke veldedighet.

 

9) Om du ler av telefonselgerne som sannsynligvis har et latterlig dårlig liv, sitter og griner hele dagen av alle de sure folka: husk at det bare er en jobb, at vi ikke kjøper produktene selv, men gjør det vi får beskjed om, og tjener gress på det.

 

10) Om du tror at hvis du bare sier "hun er ikke hjemme nå" hver gang, går de lei av å ringe deg, tro om igjen. To tastetrykk så er du tilbake i lista fra 10.000 til 1.500.000 nummere, og joda, du blir ringt opp på nytt. Selv om vi sier at du er en unik kunde, er du ikke det.

 

 

Hilsen ex-telefonselger.

Lenke til kommentar
Okei, alle dere som tror dere kjenner businessen så godt, og klarer å ødelegge dagen til de slemme telefonselgerne:

 

1) Å si vent litt, og så gå fra røret, gjennomskues 9 av 10 ganger. Vi hører den en del ganger om dagen, for å si det sånn. Venter sjelden mer enn 10-15 sekunder.

 

2) Hvis dere ringer til sjefene og kjefter, får aldri telefonselgerne vite det. Det er ikke vi som "vasker" listene, det er en datamaskin.

 

3) Å registrere seg "for tredje gang" viser bare at vedkommende ikke har gjort det rikitg. Forsøker man å registrere seg flere ganger, får man beskjed om man er registrert allerede. Og videre, går det ikke an å registrere verken nummere, navn eller adresser, bare personnummere.

 

4) Hvis dere har et kundeforhold til de som ringer, har de loven på sin side. Kundeforhold er et tøyelig begrep, og synd som det er, er det vi som bestemmer hvor den grensen går, dersom dere ikke gir beskjed direkte til det aktuelle selskapet.

 

5) Hvis dere "slenger på røret" og tror dere gjør dagen surere, tro om igjen.

 

6) Hvis dere tror at dere kan dra samme spøken til samme selgeren neste gang han ringer, vær trygge på at dere neppe får samme selger. En selger har ikke sine faste kunder, og en "callback" går bare tilbake i den store poolen med nummere datamaskinen ringer.

 

7) Hvis dere tro at dere plager telefonselgere ved å være morsomme med promp og fis og telefonsex og det som er, gjør dere dere selv en bjørnetjeneste. Fargeklatter på telefonen kommer som oftest på speaker for hele avdelingen, og dere driter dere ut foran 25-30 personer, som gjerne skriver opp nummeret deres og kødderinge siden. Det går sport i å få solgt til slike personer.

 

8) Om du har en dårlig dag, alle dine venner er døde, huset ditt brant ned, trygda er stoppa og podagraen er dårlig, så driter vi egentlig i det. Etter en tid i bransjen blir du hardhuda, og enten kjøper du, eller så kjøper du ikke. Om du må selge bestemor for å få råd til en loddpakke, gir vel vi fulle faen. Vi driver business, ikke veldedighet.

 

9) Om du ler av telefonselgerne som sannsynligvis har et latterlig dårlig liv, sitter og griner hele dagen av alle de sure folka: husk at det bare er en jobb, at vi ikke kjøper produktene selv, men gjør det vi får beskjed om, og tjener gress på det.

 

10) Om du tror at hvis du bare sier "hun er ikke hjemme nå" hver gang, går de lei av å ringe deg, tro om igjen. To tastetrykk så er du tilbake i lista fra 10.000 til 1.500.000 nummere, og joda, du blir ringt opp på nytt. Selv om vi sier at du er en unik kunde, er du ikke det.

 

 

Hilsen ex-telefonselger.

5053193[/snapback]

Det var litt av en x telefonselger prek :p

Lenke til kommentar

Viss de spør om du e over 18 så sier du ja... later som om du e kjempe interresert...

 

Og når du nesten e klar til å lukke dealen så bare... du eg e under 18...

:!: :!:

 

Det e kun selgere så har skjult nummere... og det e bare til å si holdkjeft uten at de får åpnet kjeften....

Selgere er rævhøl... tjene penger på å synke så lavt..

Lenke til kommentar

Takker for tilbudet og sier jeg ikke er interessert, med mindre jeg er det da :D

 

Skjønner ikke helt vitsen i å kødde med telefonselgerne, de har en jobb, og vil sikkert gjøre den så bra de kan uten at "kundene" skal sette kjepper i hjulene for dem. Om du er registrert i Brønnøysundregistrene og blir oppringt er det en annen sak.

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Wow, var ikke klar over at ex-telefonselgere kom til å ta dette så alvorlig. Jeg tviler absolutt ikke på at selgerne fniser som bare fillern på pauserommet av alle de rare menneskene som de har hatt kontakt med iløpet av dagen, men da må vel vi andre få lov til å fnise litt vi også? :)

 

til bfisk, når jeg sa at jeg har registrert meg tre ganger, mente jeg ikke at jeg la inn ny registrering for hver gang, vi bare ringte dem opp for å sjekke og bekrefte at vi var registrert, siden vi fortsatt fikk selgere på telefonen, og selv om det virker som du vil at vi alle skal synes synd på telefonselgere, er det ikke så sinnsykt artig for meg når jeg må fortelle hver eneste selger som har navn på nr de ringer til at den prøver å nå, som var moren min, er død.. og når de da spør om faren min må jeg meddele at han også er død.. så kommer det bare et lite.. "ok, da skal jeg ikke forstyrre":. da synes jeg det er bedre å tulle litt med dere istedet..

 

Hos kjæresten min, som har hemmelig nr, er det også av og til en eller annen luring som ringer, far i huset takler ikke akkurat det så godt.

 

Man kan også late som man er teknologisk braindead når en selger vil selge noe teknologisk relatert... "S..M.. hvafornoe?" :p

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Jeg fikk en oppringing av en telefonselger:

"Hei du, jeg heter ****, jeg er på jakt etter Ingrid(min mor), er hun hjemme?"

Jeg, med brysk mannsstemme: "Ja, det er meg det!"

"Eh, nei, jeg skulle ha tak i Ingrid. Er hun der?"

"Jupps, du snakker med henne"

"Er du Ingrid?"

"Det stemmer"

"Er du sikker på det?"

"Like sikker som på at mora mi heter Karl"

 

Så legger hun på... Makan til frekkhet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...