Arath Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Har en liten nøtt(?) her som jeg bryner meg på. Trenger access til ett share i ett domene før en bruker logger på. (installasjon av programvare) Prøver å sette opp tilgang til anonym access til sharet, legger inn anonymous logon og everyone med fulle tillatelser på sharet og lesetilgang på katalogen. Fortsatt får jeg beskjed om brukernavn og passord. Er helt sikker på at det er en liten elementær ting jeg glemmer. Men nå har jeg vridd hodet så lenge at jeg vet ikke lenger hva jeg har tenkt på og ikke. Alle tips mottas med takk Endret 25. oktober 2005 av Arathorn Lenke til kommentar
Miller78 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har en liten nøtt(?) her som jeg bryner meg på. Trenger access til ett share i ett domene før en bruker logger på. (installasjon av programvare) Prøver å sette opp tilgang til anonym access til sharet, legger inn anonymous logon og everyone med fulle tillatelser på sharet og lesetilgang på katalogen. Fortsatt får jeg beskjed om brukernavn og passord. Er helt sikker på at det er en liten elementær ting jeg glemmer. Men nå har jeg vridd hodet så lenge at jeg vet ikke lenger hva jeg har tenkt på og ikke. Alle tips mottas med takk 5051190[/snapback] Har du enablet guest kontoen? Prøv det... Lenke til kommentar
Arath Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Har du enablet guest kontoen? Prøv det... 5051222[/snapback] Har enablet Guest kontoen på maskin og i domenet. Det har ikke hjulpet dessverre. Har sjekket at null sessions er tilgjengelige så jeg får opp sharet hvis jeg prøver å enumere. Men får fortsatt ikke tilgang Lenke til kommentar
Chief Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Hmm.. dette høres litt rart ut. Tror det er i så fall en policy instilling for active directory skulle jeg tro. -Chief- Endret 24. oktober 2005 av Chief Lenke til kommentar
Arath Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Hmm.. dette høres litt rart ut. Tror det er i så fall en policy instilling for active directory skulle jeg tro. -Chief- 5052051[/snapback] Jeg synes dette er veldig merkelig. Har klødd meg i hodet en god stund for å si det sånn. Har du noen anelse om hvilken instilling dette kan være? Føler at jeg finner veldig lite informasjon om dette på nettet. Men kanskje bare jeg som har søkt for dårlig. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) remote access ? er ikke så sikker på den er active når du er i ett domene. gå på brukere, og fanen remote access men det er jo bare og teste, Admin er i utgangspunktet eneste med remote access i domene! Så får du logget på med administrator.... så ligg feilen i guest og remote access! Endret 25. oktober 2005 av ^Sniper Lenke til kommentar
Arath Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 remote access ?er ikke så sikker på den er active når du er i ett domene. gå på brukere, og fanen remote access men det er jo bare og teste, Admin er i utgangspunktet eneste med remote access i domene! Så får du logget på med administrator.... så ligg feilen i guest og remote access! 5056251[/snapback] Jeg har akkurat funnet ut at det, er nesten litt flaut at jeg ikke har tenkt tanken. Logget jo på med lokal administrator på den maskinen som skulle ha tilgang til ett share i domenet. Og siden brukernavn og passord ikke er det samme så dukker innloggingsboksen opp. Derimot logger jeg på med en bruker som ikke eksisterer på den andre maskinen så funker det helt fint. Blir nesten litt frustrert av å finne ut sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå