Gå til innhold

Omtale av F.E.A.R. (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God omtale.

 

No har ikkje eg komt så veldig langt, men til no har eg vore fornøyd med spelopplevelsen. Men eg frykter at eg kan bli litt lei varehus/kontorbyggninger mot slutten.

 

Grafikken er flott, historia har eg ikkje merka så mykje til, men den virker heilt grei så langt. Fysikken har ikkje imponert meg noko særleg, den er ikkje betre ein det eg hadde forventa av eit spel no tildags.

 

Ein simpel pistol.

Personleg så syns eg at pistolen er eit av dei beste våpna eg har fått til no i spelet.

Lenke til kommentar

pistolen ble meget raskt dumpet her hos meg til fordel for pumphaglen som ble brukt gjennom store deler av spillet. greitt nok, ikke noe særlig god på lange avstander men 'up close' er den seriøst effektiv. ved mange tilfeller iløpet av spillet så spilte jeg på en slik måte at jeg fikk mine motstandere til å komme etter meg mens jeg gjemte meg bak ett hjørne med hagla.. :mrgreen:

 

ellers gikk det mye på spikerrifla, men det beste våpenet imho var nok railen, men jeg syns man fikk litt lite med ammo til den iløpet av spillet. ett annet morsomt våpen var det granat-våpenet men nok engang, lite ammo.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ALLTID (om jeg kunne få dem) hagla, pistolen og Bolt-gunner'n (penetrator) i bukselomma til enhver tid. Pistolen var et must fordi den var presis, og skadet mye mot hodet. Haglen hadde jeg fordi jeg av og til følte for å se blod sprute og hoder rulle, og penetratoren brukte jeg til de anledningene da det virket fint å henge opp et og annet "bilde" på veggen. :)

Lenke til kommentar
Det er det samme som et vi som har ny norsk ikkje skal kunne lese bøker  eller aviser ^^

5063722[/snapback]

 

That scentence made no sense at all.. Er bare det at nynorsk er så grusomt ekkelt når det blir blandet med bokmål.

 

Uansett, F.E.A.R ser sinnsykt nice ut, får begynne på det etter jeg har taffet meg gjennom Quake 4 :D

Lenke til kommentar

Eg har no fjerna nokre innlegg med syting over bruken av nynorsk i omtalen. Dette har ikkje noko med denne tråden å gjere.

 

Det har vore ein diskusjon rundt dette tidlegare.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=293420&hl=

 

Den konkluderte med følgande:

Og med det legger vi faktisk denne diskusjonen død, slik at ikke folk føler seg fristet til å komme med unødvendige slengbemerkninger ved en senere anledning. Nynorsk på Gamer.no er kommet for å bli, i hvert fall så lenge Øystein Furevik jobber her. Over og ut.
Lenke til kommentar

vel, først testa jeg quake 4 og jeg blei skuffa. Grafikken så veldig 2d aktig ut, og personene var veldig firkanta.

 

Deretter testa jeg fear og grafikken var mye bedre. Her var det mye mer dybde og romfølelse.

 

Spillbarheten var og mye bedre i fear. Det var rolig og litt skummelt til action. Ganske artig action med slowmo saken og.

 

Desverre var det ikke vidre skummelt for min del. Fortellermåten kunne og vert bedre. Av og til var det bare dumt.

Jeg får følelsen av at spillet er lagt opp til spilleren,, på samme måte som hl2 (enklere å forklare med hl2) der du ser en planke som hvilkler på skrå på en tønne slik at du må legge kasser bare for å endra tyngdepunktet slik at du kan gå på planken og komme over hinderet.

 

Veldig opplagt.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Når jeg skriver dette er jeg litt irritert og kanskje ikke så objektiv. Jeg må si at dette spillet er noe av det kjedeligste jeg har opplevd på årevis. Har ikke spilt det lenge og skal nok gi det en sjanse til men selv i mørket gjespet jeg meg gjennom ting som skulle være skremmende. Alle cut-scenes eller hva man skal kalle det bryter opp gameplayen og er rett og slett jævlig irriterende. Håper dette gir seg etterhvert. Foreløpig er dette er mindre skremmende enn josefine spillene til min datter men kanskje det blir bedre etterhvert. Nå angrer jeg bare på at jeg brukte penger på dette makkverket. Jeg er drittlei i at de kun satser på grafikk og driter i en god story og bra gameplay.

Lenke til kommentar
Du er en av få Carnifex.

6752368[/snapback]

 

Ja jeg er kanskje det. For å være ærlig syns jeg de siste årene har vært skandaløst dårlig på spillsiden. Det siste spillet jeg virkelig likte var FarCry mens f.eks HL2 og Doom3 var sånn passe underholdende. Oblivion og F.E.A.R var småkjedelig. Grafikken er meget pen men det holder liksom ikke. Variasjon, en god historie og ikke minst følelsen av at dette er noe man kan leve seg inn i mangler for min del.

 

Nå ser jeg bare frem til S.T.A.L.K.E.R og Alan Wake.. Satser på at de blir bra greier. Men som du sier.. Jeg er vel en av få som føler det slik.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...