Gå til innhold

IRQ-problem

tema95

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem i forbindelse med tildeling av IRQ på et skjermkort (Matrox G550 AGP).

Kortet blir tildelt IRQ 11, samme IRQ som tildeles mitt Firewire kort.

Når jeg spoler video tilbake til kamera blir det for mange avbrudd pga skjermoppdatering, med mindre jeg minimerer skjermbildet, men da får jeg jo ikke fulgt med på fremdriften.

Jeg har forsøkt å endre IRQ, men får ikke tilgang til å sette IRQ manuelt. Har avinstallert skjermdriver/Firewiredriver, men samme/identiske IRQ tildeles ved neste installasjon av drivere.

Er det mulig at IRQ kan endre seg dersom jeg bytter rekkefølgen på kortene i PCI-sporene (der sitter FW1394-kortet samt et SCSI-kort som benyttes til scanner)?

Eller finnes de andre knep?

OS er Win2000. Maskinen for øvrig grei nok til oppgaven, bl.a. Seagate 80 GB samt Athlon 1 GHz.

Videoprogramvare er Studio 7.

Takknemlig for tips.

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med å først telle deg nedover PCI slotsene hvor FireWire kortet er plugget i. Gå inn i BIOS og på noe alá 'PnP/PCI Configurations' Enable 'PnP OS Installed* (Eller lignende)

Sett under 'Resources Controlled By' til manual. Da skal du få opp en liste over PCI og IRQ i BIOS, husk hvilket PCI spor ditt FireWire kort står i (ikke tell med AGP porten). Så er det "bare" å forandre til en IRQ du vet (sjekk dette i Windows først) er ledig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...