Anterialis Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Skal være en skjerm som kan spilles på uten merverdig etterslep, samt at den er god på farger og video/bilder. Har blitt anbefalt denne i en annen post, men vil ha litt flere meninger. Har aldri sitti på en widescreen på en stasjonær pc, derfor vet jeg ikke hvordan dette er, evt. hva det går på bekostning av om det gjør det.. Så i bunn og grunn: Positive og negative ting om denne skjermen På forhånd takk Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Søker du i skjermkategorien her på forumet finner du flere tråder om denne skjermen. Både med pros and cons. Men til spørsmålet ditt.. det er en nydelig skjerm med mange innganger. Jeg bruker den til både spilling, film og surfing - og har enda til gode å oppleve etterslep. Det å spille på widescreen skjerm er en ny verden, og de fleste spillene på markedet støtter wide format enten 16:10 eller 16:9 med oppløsning 1680x1050. Half Life 2, og begge Brothers in Arms spillene blant annet, for ikke å snakke om Joint Operations. Når det gjelder bakgrunnsbelysning har jeg vært heldig, da enkelte har fått skjermer med for mye gjennomskinn av lys, men jeg har fått en pixelfeil nå nylig som irriterer meg litt. Er usikker på hvor lenge garantien eventuelt gjelder på slikt, og desuten kreves det vel fler enn en død pixel. Da jeg fikk skjermen i vinter/vår var den i alle fall uten feil. Nå selges skjermen til litt over 4400,- og jeg mener det er få skjermer i dag som kan måle seg med 2005FPW til den prisen. Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg henger meg på denne tråden og stiller endel spørsmål som jeg håper noen kan svare på... (Har postet innlegget i en tråd tidligere, men var dårlig med tilbakemelding)... Lurer på om noen kan hjepe meg til en overbevisning om et gjen-kjøp av 2005FPW (det er en god skjerm, men den har sine kraftige mangler - spesielt sett opp mot en 20" med 4:3)... - følte jeg sist jeg hadde eierskap til den... Det er herlig å ha Widescreen skjerm, men dette går utover høyden på skjermen. Den kan av og til - spesielt ved bildevisning, surfing og generelle "operasjoner" under Windows føles for bred. Ellers er det flott å ha PIVOT funksjonalitet, men skjermen blir nesten for høy i denne modusen. En kan vise hele VG uten å scrolle (så og si som jeg husker) og dette er digg. Skjermen er høy og det er ganske bra, men igjen blir bredden et problem. Leser en pdf dokumenter eller websider må en ofte scrolle sideveis fordi bildet ikke blir med på hele skjermen. Den viser flere pdf sider enn 1 i høyden, men klarer ikke å bli perfekt i bredden. Noen som har kommentarer/løsninger til mine problemer? Håper noen kan overbevise meg om et gjen-kjøp Har og fryktelig lyst på en 2405, men denne tror jeg rett og slett kan bli for stor... og den koster jo endel... 2005 er jo så og si "gratis" nå Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg var også litt skeptisk til denne skjermen pga widescreen. Men det jeg erfarte bare etter 10 min var at dette var jo helt rått! Det eneste som jeg har og si er: 1. Litt baklys 2. Problemer med og finne musepekeren noen ganer pga den enorme arbeidsflaten. Bruker den til 90 % spilling (WoW) og den er helt nydelig! Utrolige farger, ingen etterslep som jeg har sett og ingen døde piksler som jeg har funnet. Har også testet den med BF2 og den fungerer utmerket til dette også. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Spørsmål: Har denne skjermen en responstid på 16 eller 12 ms? På dell står det 16ms: (Dell dått enno) På DinSide, der de har testet denne skjermen står det 12ms (DinSide dått enno) Håper noen kan svare på dette... Endret 25. oktober 2005 av w3p Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Er vel Dell som har feil på sine sider, mener jeg og ha lest en plass. Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Etterslep oppfattes forskjellig. Jeg prøvde 2005fpw en tid tilbake, men var ikke fornøyd i raske fps-spill. Prøv Benq fp202w som kommer i november og som mange har store forventninger til. Og den prises til 4450 hos mamoz.no. 2005fpw drar på årene, selv om den er funksjonsrik. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ett annet spørsmål; hvilke skjermkort støtter 1680*1050 oppløsning? Jeg har nettopp bestilt en slik skjerm sammen med en bærbar maskin gjennom jobben, men tenkte å bruke denne på den stasjonære som jeg allerede har. På den har jeg dette skjermkortet: http://www.ati.com/products/radeonx700/specs.html Er det noen som har erfaring med dette og evnt vet om jeg trenger ett nytt skjermkort eller ikke? Jeg spiller ikke raske fps spill, så jeg er mer enn for nøyd med ytelsen på skjermkortet på skjermen jeg har nå, den bruker jeg 1152x864 på. Så det er mulig jeg trenger ett noe kraftigere skjermkort når jeg går fra 1152*864 til 1680*1050? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Tror 12ms er grå til grå, og 16 er sort til sort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå