Knugo Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Lurer på hvordan jeg skal koble opp dette: CDR-RW DVD HD1 (Boot) HD2 Koblet på ny HD i går og etter det ble det bare rot. På ide1 hadde jeg CD-RW som master og HD1(Boot) som slave. Jumperne på begge to sto på master!!! Det virket likevell. På ide2 hadde jeg dvd'n som master. Jeg satte så HD2 som slave på dvd'n. Men etter dette ble det bare surr! Jeg har prøvd og sette begge diskene som master på hver sin kabel og Cd'en som slave på hver sin kabel. Den fant da kun DVD'n. Noen som har forslag til et annet oppsett som kan virke? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 DVD og CDRW på en kabel. HD1 og HD2 på den andre kabelen. Edit: DVD som master, CDRW som slave, Boot disken som master og den andre HD`en som slave. _________________ AMDXP1800+ 512 MB DDR RAM MSI KT333 Ultra MSI Gforce 2 TI Plextor 40x12x40x WD 80 GB WD 120 GB Creative SB Live! Windows XP Home Chieftec Dragon Big Tower ATX DA-01SL-D Noe annet dere ville vite???? [ Denne Melding var redigert av: Caddy på 2002-08-23 09:55 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 HD1 = primary master DVD = primary slave HD2 = secondary master CDR = Secondary slave La bios autodetecte alt, så skulle det ikke ver noen problemer...(teoretisk) Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Har prøvd begge alternativene over! Det er vell egentlig ikke og anbefale og ha to cd/dvd rom på samme IDE.... Skall noen av jumperne sette på cable select? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Den tregeste enheten på en IDE kabel setter hastigheten for alle..mao..DVD og CD brennere kjører ATA 66, som gjør at en ATA 100 eller 133 HD vil kjøre..66...det er vel argumente for nettopp å ha begge HDene på samme kabel, og DVD og CD brenner på en kabel..så man får maksimert unyttelsen. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå