Gå til innhold

Problemer - artifacts (?) og avslått skjerm


SG3001

Anbefalte innlegg

Har store problemer etter flytting av system til nytt kabinett og nytt hovedkort.

Før jeg satte inn skjermkortet så fjerna jeg også støv fra kjøleren. Dette gjorde at temperaturen sank ganske mye.

Så til problemet: Teksten i POST og BIOS osv er rimelig fucked up. Masse merkelige tegn. Når jeg kommer inn i windows så er fargene også fucked up. Mye gult og striper og dritt. Til slutt så slår skjermen seg av.

Det funker av og til bra. En gang så slo skjermen seg av da jeg satte en DVD i brennere. Rart.

Det kan vel ikke være Mist 500W som ikke takler systemet som Antec 350W klarer uten problem?

Ting funker derimot perfekt når jeg setter i et gammelt Gainward GF4200.

 

PS! Hjelp! Klikker snart!

 

System:

Før:

Antec SLK-3700 (kab), Asus K8V Deluxe (VIA), AMD64 3400+, 2x1Gb GEIL, PoV GF6800GT, 5 stk HD, Mist 500W PSU, Plextor 16x DVD-R slotin,Pioneer slotin DVD,

 

Nå:

Antec P-180 (kab) Asus K8N-E Deluxe, AMD64 3400+, 2x1Gb GEIL, PoV GF6800GT, 5 stk HD, Antec smartpower 350W PSU, Plextor 8x DVD-R,Pioneer slotin DVD,

Endret av Svele
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, strømkontakten du har koblet til skjermkortet, går den til mange av diskene dine også? prøv å koble det slik av strømkabelen som går til skjermkortet ikke leverer strøm til så mange andre enheter.

5050834[/snapback]

 

Har prøvd slik at skjermkortet er den eneste tingen på en kabel.

 

Testa kortet litt på en annen PC. Ser ut som det funker bra.

 

Da er det hovedkort/BIOS eller strømforsyningen igjen... Cool'n'quiet og q-fan er aktivert. Kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar

Har du to maskiner i et nett? Da vil jeg foreslå at du installerer VLC, og kobler opp fra en annen PC. Dersom dette fungerer bra selv når skjermen har slått seg av, så er det skjermkortet som er problemet mest sansynlig (eller kompabilitet med skjermkortet). Dersom VLC forbindelse fra en annen maskin tryner sammen med skjermen, så vet du at det antagelig ikke er skjermkortet som tryner.

 

Går nå ut ifra at windows ikke drar ned hele systemet dersom skjermkortet tryner, noe det er godt mulig at det gjør. Har testet dette med diverse linux/unix maskiner opp igjenom med stort hell (hvis man kan kalle slikt for hell). Oppkobling fungerer? da er det skjermkort eller skjerm som er problemet...

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Kan rett og slett være en produksjonsfeil på MIST 500W'ern.

Funker systemet bra hvis du bytter til en annen PSU ?

 

Mvh

Kjetil

5050971[/snapback]

 

Skulle akkurat bytte PSU og da la jeg merke til at ATX kabelen var på veg ut av kontakten. Litt kort kabel til Antec P-180. Var kanskje litt vel stram. Satte på en forlenger og nå ser det ut som det funker foreløbig. Men la merke til litt feil farger i oppstarten. Reboot og ser bra ut nå. Men får se en stund hva som skjer.

 

GG6800GT funker bra i en annen PC og GF4200 funker i begge.

 

Kan dette ha skjedd pga dårlig kontakt i ATX kabelen?

 

Edit: Har skrudd av Q-fan også. So far so good...

 

Når skjermen ikke viste noe bilde rapporterte den FH: 64.0 kHz og FV: 0.0 Hz

Endret av Svele
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...