Gå til innhold

Problemer med ekstern HD

Unreal

Anbefalte innlegg

Heisann.

I julegave i fjor fikk jeg en Western Digital 250GB ekstern harddisk. Tror modellen er "One-Touch" eller noe sånt. Uansett, jeg har merket meg et problem.

For det første, så gikk det ikke mange dagene etter jeg koblet den i, før jeg fikk første feilbeskjed. Klarte ikke gå inn på stasjonen når den var koblet til PCen, og filsystemet var blitt om til "RAW". Låg heldigvis ikke mye innpå, så jeg formaterte disken og da funket den fint.

Men nå for litt siden så skulle jeg formatere den interne harddisken på PCen min, så jeg la ALT fra den harddisken over på den eksterne harddisken. Dette er nå ca. 4-5 måneder siden. Jeg bruker av og til å sjekke ut gamle bilder og filmer som ligger på den eksterne harddisken, men et par av disse gir meg nå error beskjeden "Cannot copy from I/O device" når jeg prøver å spille de av eller kopiere de. Har heldigvis bare skjedd med et par filer så langt, så jeg har tatt å kopierte mesteparten tilbake allerede.

Hva er grunnen til at denne feilmeldingen starter å poppe opp på tilfeldig filer? Av og til kan det skje midt i et filmklipp, men da er det bare å hoppe over akkurat partiet, også kan jeg se slutten på det klippet helt fint.

Er det noen måte å redde de filene som gir denne error beskjeden? Kanskje ved bruk av chkdsk? Kan jeg bruke GetDataBack på eksterne harddisker?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel Maxtor som har en serie som heter OneTouch.

Anyways: har du husket å installere Servicepack 1 eller 2 til XP? Uten den så vil ikke XP finne de resterende GB'ene på disker over 137GB, det kan forklare hvorfor noen av filene dine fungerer mens andre ikke. også filmene, noe av filmen er lagra på de sektorene XP finner, og noen ikke.

Vil tro GetDataBack funker på eksterne disker, hvis ikke er det bare å ta disken ut av det eksterne kabinettet å sette den rett inn i pcen.

Edit: Hvis du har en Maxtor OneTouch disk så er ikke du den første som har hatt problemer med den serien, vært mye buggy med de diskene. Grunnen veit jeg ikke.

Endret av BKB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...