834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Har en splitter ny maskin som har kjørt knirkefritt i tre uker. Jeg lot den stå på da jeg reiste bort i helga, og da jeg kom hjem igjen hadde skjermbildet fryst. Startet maskinen på nytt, og skjermen forblir sort. Jeg har fire LEDs bak på hovedkortet som viser hvor langt maskinen er kommet i oppstartsprosessen, og den stopper på punkt tre, "Memory Detection Set". Neste lys som skal bli grønt, blinker to korte ganger, som om masinen strever med å komme til punkt fire, "Decompressing Bios to Ram for fast booting" Har prøvd følgende: - Koblet fra alt utenom skjermkort og CPU - Satt i RAM på alle mulige måter. Har to brikker som må stå i gitte posisjoner. Har prøvd alle slottvariantene med en enkel brikke og med begge. Maskinen kommer aldri lenger enn til punkt tre... Hva kan ha skjedd mens maskinen stod på i helgen? Maskinvaren: -AMD Athlon 64 3000+ -Zalman CNPS7000BCU -MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI -2X Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB -Lian Li Miditower PC7ASCAND -Mist 500W -Seagate Barracuda 7200.7 120GB -Sapphire Radeon X700PRO 128MB GDDR3 (PCI-Express) Endret 24. oktober 2005 av anth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Problemkilde funnet. Da jeg tok ut skjermkortet, kom den videre i oppstarten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå