Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Maks effekt fra 1.8T?

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ikke så veldig "into" det der med tuning, chipping og you name it...

Har muligens en Audi A4 1.8TQ (96-modell) for hånda. Skal være null problem å få chippet den opp til 200 hk, dette virker rimelig vanlig...

Hva koster steget fra 150 hk til 200 hk sånn cirka? (Chip, installasjon og evt. andre ting man trenger. Snakk verksted, jeg kan ingenting selv...) Har hørt litt om "steg 1", "steg 2" og "steg 3" liksom, uten at jeg vet hva det går ut på. (Skjønner seff at "steg 3" gir mest effekt osv. da, men.)

Hvor mye effekt er det mulig å hente ut fra 1.8T-motoren til Audi? Regner med evt. ombygging av eksosanlegg etc. også...

Kan noen komme med prisoverslag, muligheter og "gangen" i oppgraderingen? ;)

Sikkert mange som vet litt om denne motoren, er jo blitt en gangske utbredt ungdomsbil...

Takknemlig for svar, og beklager klønete formulering. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en 1.8TQ med manuelt gir ja. Er vel knapt å få med automat i 96 i kombinasjon med denne motoren... (Sjelden isåfall.)

Ser den chippen som chipper den til 196 hk er vanlig ja. Men hva skal til for å overstige 200 hk og mer til? ;) Type chip? Ombygging? Priser?

Lenke til kommentar

Siden eg ikkje har inngående kjennskap til Audi blir svara på generell basis.

Skal du bare ha litt ekstra vil eg vurdert å fått toppen porta.

Det som blir begrensinga når du skal videre opp er ofte først og fremst turboen, så en større turbo trengs, så må det meir bensin til, du trenger ny trykkregulator og kansje pumpe samt en større ladeluftkjøler, og da er du lett oppe i 270-300 hk.

Lenke til kommentar
Siden eg ikkje har inngående kjennskap til Audi blir svara på generell basis.

Skal du bare ha litt ekstra vil eg vurdert å fått toppen porta.

Det som blir begrensinga når du skal videre opp er ofte først og fremst turboen, så en større turbo trengs, så må det meir bensin til, du trenger ny trykkregulator og kansje pumpe samt en større ladeluftkjøler, og da er du lett oppe i 270-300 hk.

5051759[/snapback]

Okei, noe sånt var det jeg tenkte på ja. ;)

Hvilke priser snakker vi om her da tror du? Skal vel ikke akkurat være noe problem å skaffe deler og utstyr, ettersom dette sikkert er en av de mest chippa bilene i verden. :p

Om noen har worklogs hvor slikt er gjort må dere gjerne poste det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...