anki Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Har to pcer med win98se hvor pc1 har 2 NIC,(et til Intranett og et til hjemmenettverk) og pc2 har 1 NICtil hjemmenettverket. Pcene kommuniserer med hverandre og pc1 er på Intranett, men jeg får ikke pc2 til å komme på Intranett. Jeg har kjørt Wizard ICS og mener jeg har fulgt alle punktene riktig etter guiden på http://www.homenethelp.com/ics/ics-install-arch.asp. Alikevel kommer det bare opp at pc2 finner ikke server når jeg prøver å koble den opp mot Intranett.... Trenger hjelp.....!!! Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Regner med du på vertsmaskinen har gått inn i kontroll panelet og klikket legg til/fjern programmer (internett-verktøy og deling av internett forbindelsen)... osv. Når du har gjort dette vil du få opp en veiviser som guider deg gjennom MICS. Har du en oppringt eller fast forbindelse til internett? Regner også med at du har laget en konfigurasjons diskett? MSICS må også installeres på klientmaskinen. Du setter inn disketten som du laget under installasjonen på vertsmaskinen, og skjører icsclset.exe. Du får da opp en veiviser for web-leserkonfigurasjon. Dersom du ønsker å kople til internett med klientmaskin ved behov (når vertsmaskin er koplet av) må du sette dette opp i innstillingene for internett på vertsmaskin. Klikk start-innstillinger-kontrollpanel.Dobbelklikk Alternativer for internett. Øverst i vinduet klikker du deg inn på tilkoplinger. Hvis MSICS er riktig innstallert skal du ha et felt som heter "innstillinger for lokalnett". Her må du hake av ved Aktiver deling av internett. PS! Det kan også være greit å sette hake ved Vis Ikon På Oppgavelinjen. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå