Alex_2xA Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Jeg har et hovedkort, ASRock K7NF2-RAID kort, jeg har også en AMD Sempson 2GHz prosessor, men på engenskaper på min datamaskin viser den bare 1.2GHz, og den viser Atlon 1.2GHz i BIOS også. Jeg har bestilt denne prosessoren gjennom MPX.no, finnes det noen mulighet at jeg kan ha fått feil prosessor, siden den viser så feil? All hjelp er velkommen, og håper noen kan hjelpe meg! Endret 23. oktober 2005 av Alex_2xA Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Tipper du har riktig cpu, og at BIOS kjører i sikker modus (se manual). Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Tipper du har riktig cpu, og at BIOS kjører i sikker modus (se manual). 5051191[/snapback] ok, skal teste det. Vikret litt rart at de skulle snede feil prosessor Endret 25. oktober 2005 av Alex_2xA Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg fant ike noen innstilliger for dette, noen andre forslag? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Jeg fant ike noen innstilliger for dette, noen andre forslag? Innstillinger... du mener vel i BIOS og ikke i windows enhetsbehandling? - trenger litt bedre info fra deg for å skjønne hvilken info du trenger. Er ikke greit å vite hvor detaljert den bør være. F.eks. konferer med manualen når du starter opp og åpne Bios (press F2), velg 'advanced'/ cpu configuration. Der kan du disable 'boot failure guard'. Enablet er muligens grunnen til at den kjører i sikkermodus eller halv fart (edit: hvis den er enablet, så kan det også bety at BIOS ikke lar seg flashe eller oppdatere. Er ikke godt å si siden det ikke er nevnt i manualen). Til slutt hopp til menyvalget 'EXIT' og velg 'load optimal defaults'/ save changes and exit. Hvis dette ikke hjelper, så har du mange andre muligheter der i Bios. Har du innstallert raid-drivere? Endret 1. november 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Takk for svar. Det var den typen informasjon jeg tenkte på ja, jeg har kun instalert de driverene som fulgte med hovedkortet, som er relativt nytt. Men jeg så den 'boot failure guard' knappen, så jeg skal prøve å stille om på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå