bevertann Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Jeg har et elektrisk piano med midi utgang som jeg ønsker å koble til min PC. Pianoet mitt har midi utgang av den runde typen (se bilde), og jeg har ikke lydkort i PC'en, annet enn det innebygde. Jeg vet at det er mange "lydfanatikere" der ute, og jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med valg av lydkort (+ evt kabel/adapter). Jeg håper på å holde meg under 500 kr hvis det er mulig. Det jeg har sett på hittils er et Herkules lydkort og denne kabelen. Men siden jeg ikke kan en døyt om lydkort eller midi, vet jeg ikke engang om dette passer til lydkortet, eller om det er noe bra lydkort. Har dere der ute noen anbefalinger? Skader så klart ikke om lydkortet støtter 5.1 anlegget mitt også, men det er ikke første pri. Trenger forresten også et bra program for denne løsningen, kom gjerne med anbefalinger:) Takker for hjelpa! Endret 23. oktober 2005 av bevertann Lenke til kommentar
radiated Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvis du ikke er interessert i lydkortet, bare midi-inngangen, kan du kjøpe et midi-interface for USB. Du får 1x1 (1 ut/ 1 inn) for 430kr hos www.procom.no Løsningen med Herkules + Terratec vil også fungere helt fint. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Aha, så den kabelen vil passe til både midi utgangen på pianoet og lydkortet altså? Gå gjerne for et lydkort da det ikke koster allverden, og jeg gjerne kobler 5.1 høyttalerene mot dette istedetfor det innebygde kortet som jeg nå har. Men jeg har egentlig aldri hatt noen andre kort enn fra Creative, så jeg har ingen erfaring med Hercules...er dette bra kort? Takk for svar! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Den Terratec-kabelen er laget for å koble mellom MIDI og gameport, så ja, den vil passe i keyboardet. Ingen lydkort til 200kr er fantastiske, men de virker. Jeg har ingen erfaring med Hercules-kort, men ser ingen grunn til at de skulle være dårligere enn Creative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå