Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Stephen Colbert snakker om Norge igjen i sitt show The Colbert Report.

Denne gang snakker han om hvordan USA bare kom på 6.plass i konkurransen Bocuse d’Or ,mens Norge vant konkurransen.

 

Jeg siterer:

"And look who won, Geir Skeie from Norway. What do Norwegians know about cooking ?

All their recipes starts same:

Step 1: Kill reindeer

Step 2: Add snow "

:lol:

 

Sitatet begynner cirka 11:02 ut i episoden fra 4. Februar.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er sagt allerede, men i løpet av de tidlige X-Files sesongene, nevnes Norge flere ganger. I en episode, Tooms, prater Mulder noe tull om sin norske elghund som han kaller Heindrich. En hel episode i 2. sesong ("Død Kalm") foregår i 'Norge'. De to skuespillerne som prater norsk er dog finsk og dansk, så det blir noe gebrokkent. ^^

Lenke til kommentar

Vet ikke om den er nevnt her, men så nettopp en film som het Outlander. Handler om en fyr i et romskip som kræsjer i Norge i vikingtiden. Den er sterkt generaliserende og ikke noe mer enn en ok film, men måtte jo se den siden den foregår i Norge :p Vet ikke om den er filmet i Norge, men så ut som om den kunne ha vært det. Men er mange historiske feil der da, og desverre fint lite norsk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For lenge siden snakket jeg om å lage en kort liten film der jeg hadde samlet diverse klipp fra filmer og serier, der Norge eller nordmenn blir nevnt. Nå har jeg endelig fått gjort det, og jeg synes det var på sin plass å publisere det her. Den ble kanskje ikke akkurat slik jeg hadde tenkt, men dette er jo bare for moro skyld, så jeg er fornøyd. Se den, og kom gjerne med tilbakemelding :thumbup:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Professoren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...