Kiro Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Forrige episode av Pushing Daisies het The Norwegians Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 moren til barney i the simpsons.husker ikke episode,husker ikke ordrett men slik låt det: "i can't homer,i'm going to pick up mom. she's coming home from norway" Lenke til kommentar
Anon25 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Phil From The Future. (Tv serie) Søsteren til Phil skal skrive en artikkel om Norge (Land of fjords) Lenke til kommentar
Olum Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Denne artikkelen på db.no forteller om hvordan nordmenn blir framstilt i amerikanske filmer. Den viser også klipp fra noen filmer og serier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Norge var et svar as we speak på Are you smarter then a 5th grader. Endret 25. januar 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvor i verden gis ut Nobel fredprisen. De gjettet selvfølgelig feil. (Hun og ektemannen gjettet Belgia og Sverige) Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Så nettopp The Colbert Report, i dagens episode snakker han om hvordan finanskrisen rammer Island. Så sier han noe som: "If you are looking for a good time in Iceland, take the next flight to Norway!" :!: Se episoden her! Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Stephen Colbert snakker om Norge igjen i sitt show The Colbert Report. Denne gang snakker han om hvordan USA bare kom på 6.plass i konkurransen Bocuse d’Or ,mens Norge vant konkurransen. Jeg siterer: "And look who won, Geir Skeie from Norway. What do Norwegians know about cooking ? All their recipes starts same: Step 1: Kill reindeer Step 2: Add snow " Sitatet begynner cirka 11:02 ut i episoden fra 4. Februar. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Colbert er elsk. Likte også referansen hans til skyr. Skyr er nammenam. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hehe Colbert er GENIAL! Btw så nettopp politiskolen igjen idag og dette blir sagt helt på slutten av filmen: "Thank you Comdt. Lassard, Chief Hurnst... ... Madam Mayor, Mr. President... ... His Holiness the Pope, the King of Norway... ... and our other honored guests." Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Vet ikke om det er sagt allerede, men i løpet av de tidlige X-Files sesongene, nevnes Norge flere ganger. I en episode, Tooms, prater Mulder noe tull om sin norske elghund som han kaller Heindrich. En hel episode i 2. sesong ("Død Kalm") foregår i 'Norge'. De to skuespillerne som prater norsk er dog finsk og dansk, så det blir noe gebrokkent. ^^ Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 dette er sikkert sagt men i det gyldne kompass foregår handlinga ei stund i norge, kor det blir snakka dårlig norsk til og med! er ikkje så lenge, though, lenger i boka Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Vet ikke om den er nevnt her, men så nettopp en film som het Outlander. Handler om en fyr i et romskip som kræsjer i Norge i vikingtiden. Den er sterkt generaliserende og ikke noe mer enn en ok film, men måtte jo se den siden den foregår i Norge Vet ikke om den er filmet i Norge, men så ut som om den kunne ha vært det. Men er mange historiske feil der da, og desverre fint lite norsk. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Vi har en egen tråd om Outlander og den er filmet i Canada. Selv oppdaget jeg en ny norsk referanse i helga. Narvik blir såvidt nevnt i Benjamin Button. Endret 8. februar 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) For lenge siden snakket jeg om å lage en kort liten film der jeg hadde samlet diverse klipp fra filmer og serier, der Norge eller nordmenn blir nevnt. Nå har jeg endelig fått gjort det, og jeg synes det var på sin plass å publisere det her. Den ble kanskje ikke akkurat slik jeg hadde tenkt, men dette er jo bare for moro skyld, så jeg er fornøyd. Se den, og kom gjerne med tilbakemelding Se filmen hos Youtube Endret 20. februar 2009 av Professoren Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Foruten en liten skrivefeil på slutten der ("finnaly"), og litt få referanser, er den ganske god. Du burde dog brukt noe annet til kildemateriale for filmene enn telesync-klipp med crappy kvalitet. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Artig video. Det er rart med det, men vi elsker å høre "Norway" bli nevnt av andre enn oss selv. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Har hQrt en del i csi. Og fra lost. Og fra tegneserien recess. som er amerikansk. Der heter en episode : Yope from norway. Dette er fra sessong 4 og episode 29 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Morsom video inntil 13th Warrior-klippet, som varer og varer og varer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå