Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skumleste hele tråden og så ikke at Seinfeld var nevnt. Jerry stakk til Oslo en gang med fly (Oslo ble bare vist på kartet). Vokalene ÆØÅ-var et av emnene i den episoden.

9391580[/snapback]

Vet du hvilken episode det var? Kunne tenkt meg å sett den.

9392721[/snapback]

Jeg var på imdb og leita selv etter epi-plot, men fant ingenting. Eneste jeg vet helt sikkert er at det ikke er ses 6 og 7. (Så de nylig)

Lenke til kommentar
Skumleste hele tråden og så ikke at Seinfeld var nevnt. Jerry stakk til Oslo en gang med fly (Oslo ble bare vist på kartet). Vokalene ÆØÅ-var et av emnene i den episoden.

9391580[/snapback]

Vet du hvilken episode det var? Kunne tenkt meg å sett den.

9392721[/snapback]

Jeg var på imdb og leita selv etter epi-plot, men fant ingenting. Eneste jeg vet helt sikkert er at det ikke er ses 6 og 7. (Så de nylig)

9392949[/snapback]

Tror ikke Jerry har vært i Norge, men Elaine dro dit med Puddy. Se første episode i sesong 9, dvs. The Butter Shave. De kommenterer bl.a. myntene med hull i. Irriterende er at drosjesjåføren og mannen på flyet snakker med alt annet enn med norsk aksent. Akkurat som i Mad TV-sketsjen Hoppy Potty tror alle amerikanere at nordmenn snakker tysk ;) Faktum er vel at de driter fullstendig i hvilket språk vi snakker :p

 

I den siste Lynch-filmen, Inland Empire, er det litt dialog på norsk. Det har sikkert sammenheng med at to av kameramennene var norske.

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Hm. Det er lenge siden jeg har sett sesong 9. (TV3 1999 kanskje^^) Synes jeg husker at Jerry reiste med fly til Oslo via fly. Tror han var innom Stockholm også. Eneste man så var sånn typisk flyrute-strek fra land til land på kartet. Det kan hende jeg roter kraftig nå, men det er iallefall det jeg har fått for meg. Synd at sesong 9 enda ikke er å finne i butikkene =/

Lenke til kommentar
I Pirates of the Caribbean, dead man's chest sier de at The Cracken er ifra Norge! :w00t:

6794107[/snapback]

Nei, det står i underteksten, han sier skandinavia eller norden, husker ikke på stående fot.

 

Edit:

Og hvorfor er dette spennende? Er det dere som klapper når dere er på kino og Norge nevnes i en film?

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
The Simpsons!

 

Lisa: Drugs aren't so expensive in other countries.

Man: In other countries families also lie on the floor and eat bugs.

Lisa: What countries are those?

Man: Ever been to Norway?

Lisa: No.

Man: Well they do it in Norway.

5050543[/snapback]

Husker du hvilken episode og sesong det har?

Jeg har den helt sikkert, men å prøve å lete seg fram i 400 episoder er vanskelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...