Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge

Wobokel

Anbefalte innlegg

Og han snakker i hvert fall ikke svensk ettersom han liksom er italiener.

5467838[/snapback]

Skuespilleren som spiller han fyren er svensk..... godt mulig han kan italiensk også.. men han bør kunne snakke svensk da han er svensk....selv om han spiller italiener...

5468092[/snapback]

Ja, han snakket svensk i Hamilton, mens i Armaggedon spilte han russer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke laget ennå, men har hørt at de skal filme deler av den neste James Bond filmen i gamle Stavanger. Det var noen folk fra hollywood som gikk rundt og så seg om.

5468083[/snapback]

Den forrige filmen (den de filmet på Island) skulle egentelig vært filmet et sted på breene i Norge. Men de valgte andre innspillingssteder.

Lenke til kommentar
Og han snakker i hvert fall ikke svensk ettersom han liksom er italiener.

5467838[/snapback]

Skuespilleren som spiller han fyren er svensk..... godt mulig han kan italiensk også.. men han bør kunne snakke svensk da han er svensk....selv om han spiller italiener...

5468092[/snapback]

Ja, han snakket svensk i Hamilton, mens i Armaggedon spilte han russer...

5468103[/snapback]

Han banner på svensk i Jurassic Park 2 :)

Lenke til kommentar
Er ikke laget ennå, men har hørt at de skal filme deler av den neste James Bond filmen i gamle Stavanger. Det var noen folk fra hollywood som gikk rundt og så seg om.

5468083[/snapback]

Den forrige filmen (den de filmet på Island) skulle egentelig vært filmet et sted på breene i Norge. Men de valgte andre innspillingssteder.

5469220[/snapback]

de ble nektet å filme i norge fordi isen ikke var trygg

Lenke til kommentar

5468083[/snapback]

5469220[/snapback]

de ble nektet å filme i norge fordi isen ikke var trygg

5484547[/snapback]

Off, kjipern det. Det hadde vært fett om en Bond-film hadde vært filmet i Norge da.

Lenke til kommentar
mener en del av handlingen til en steven lamegal movie er satt til en hytte i Norge, "The Foreigner".. jeg så ikke mye på filmen akkurat.

5493133[/snapback]

Som jeg nevnte tidligere i denne posten: så skal vist handlingen foregå der, men fullt ut så klarer en ikke se anntydning til fjell i området, og hytta ser ut som en gammel dansk gård.. Mitt tips er at det skjer i Danmark og at de var for gjerrige til å ta turen over skagerakk

Lenke til kommentar
Arve Juritsen i Star Wars V; :D )

5465627[/snapback]

ifølge imdb har han ikke spilt der....

5465701[/snapback]

IMDB lister ikke opp statister. Arve Juritzen dør 3 ganger i Star Wars episode V.

mener en del av handlingen til en steven lamegal movie er satt til en hytte i Norge, "The Foreigner".. jeg så ikke mye på filmen akkurat.

5493133[/snapback]

Som jeg nevnte tidligere i denne posten: så skal vist handlingen foregå der, men fullt ut så klarer en ikke se anntydning til fjell i området, og hytta ser ut som en gammel dansk gård.. Mitt tips er at det skjer i Danmark og at de var for gjerrige til å ta turen over skagerakk

5494806[/snapback]

Når de blir angrepet i den hytta så sier jo Steven at angriperne pratet dansk.

Lenke til kommentar
Spessielt mange skandinaviske imigranter som bosatte seg i de nordlige statene; fra rundt de store sjøene og vestover.

Har slektninger som bor der sjøl.

I visse deler er mye kultur og språk bevart. "ya?" i Fargo er ingen tilfeldighet.

5464587[/snapback]

Fargo er vel filmen hvor Cohen brødrene gjør narr av norskamerikanere :D Jeg vet ikke om det har vært nevt før i denne tråden, men han makkeren til Andy Sipowitz i NYPD blue er norsk, han kom som liten gutt til amerika sammen med familien sin som fattige immigranter, eller noe. Ganske trist historie i grunn. De kom fra fattige Norge.. :roll:

Lenke til kommentar

5493133[/snapback]

5494806[/snapback]

Når de blir angrepet i den hytta så sier jo Steven at angriperne pratet dansk.

5494969[/snapback]

Hehe ja ikke sant. Men alikevell skal hytta ligge i Norge =) Lenge siden jeg har sett den, så husker ikke det med at Steven sa at de var danske..

Tydligvis mange som ikke leser tidligere poster her :p Mye gjentagelser

Lenke til kommentar

Ser det er flere som har nevnt TV-serier: I 1994 var moren til David Letterman OL-korrespondent for Late Show with David Letterman. Dessuten var Maria Mena der for to år siden og sang forferdelig surt.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Noen som har sett en reklame for pison break på tv3 der peter stormare prøver seg på norsk:)

5497354[/snapback]

"Kjempegreit" :wee:

5497379[/snapback]

eller "shempegreit".

Han burde jo klare bedre enn det. Hvorfor tar han ikke bare hele greia på svensk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...