Gå til innhold

lage musikk


Anbefalte innlegg

lavizh: Av låtbitene du postet likte jeg myth 2002 mixen best, absolutt digger trommesporet, det utgjør mye av låten. Klart fete analoge toner har sitt å si.

 

Ellers må jeg nesten si at jeg er overrasket over at ingen har kommet med de typiske pre-teen slagordene som "trance suger" :grin:

 

Er trance det du lager mest av? Jeg ser du bruker software sampler (Kontakt) og hardware sådan. Hvilken bruker du mest, og har du vurdert å kutte ut hardware sampleren helt?

 

Det er rart å se hvor mye slikt har forandret seg på få år, nå skal "alle" ha software ditt og software datt, egentlig med god grunn. Powersampler 2 kunne jeg virkelig tenkt meg selv fremfor en hardware sampler, kombinasjon av PCI kort og kraftig software. Eller bare en ren software sampler.

 

Har oxo Audiophile 2496, veldig bra kort for prisen.

 

Sorry om det ble mange typos, ble sen kveld på meg..

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-25 05:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld at jeg spør, men hva er det som er så bra med JP-8000? Jeg har aldri prøvd den, og jeg ser faktisk ut etter en synth i disse dager. Sikler etter Korg Triton. Men jeg trenger egentlig bare et synth-tangentbord uten anslagsfølsomhet, da jeg bare har en Roland RD-700 (hadde en gang en Korg N5, ikke store greiene, men grei å bruke som et synth-tangentbord).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 05:20, Hidden skrev:

lavizh: Av låtbitene du postet likte jeg myth 2002 mixen best, absolutt digger trommesporet, det utgjør mye av låten. Klart fete analoge toner har sitt å si.


Ellers må jeg nesten si at jeg er overrasket over at ingen har kommet med de typiske pre-teen slagordene som "trance suger"
:grin:

Er trance det du lager mest av? Jeg ser du bruker software sampler (Kontakt) og hardware sådan. Hvilken bruker du mest, og har du vurdert å kutte ut hardware sampleren helt?


Det er rart å se hvor mye slikt har forandret seg på få år, nå skal "alle" ha software ditt og software datt, egentlig med god grunn. Powersampler 2 kunne jeg virkelig tenkt meg selv fremfor en hardware sampler, kombinasjon av PCI kort og kraftig software. Eller bare en ren software sampler.


Har oxo Audiophile 2496, veldig bra kort for prisen.


Sorry om det ble mange typos, ble sen kveld på meg..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-25 05:23 ]</font>


 

Det er nok trance jeg lager ja, evn. dreamtrance.

 

Samplern jeg har (Ensoniq ASR-10R) kommer jeg aldri til å bytte bort, finnes ting software ikke klarer som hardware klarer fint, og noen ganger omvendt, så jeg beholder begge deler. Da er jeg sikret :smile: ...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 12:40, Kjetil J skrev:

Unnskyld at jeg spør, men hva er det som er så bra med JP-8000? Jeg har aldri prøvd den, og jeg ser faktisk ut etter en synth i disse dager. Sikler etter Korg Triton. Men jeg trenger egentlig bare et synth-tangentbord uten anslagsfølsomhet, da jeg bare har en Roland RD-700 (hadde en gang en Korg N5, ikke store greiene, men grei å bruke som et synth-tangentbord).



 

Den synthen er jo legendarisk mann!! ... så sinnsykt fete effekter der. Lett å bruke, eneste som er dumt med den er poly på kun 8 (men det finnes jo måter å fikse det på) ... En JP-8000 er et must for enhver trance-addict som produserer musikk (etter min mening), men klart, man velger det man selv liker.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 12:40, Kjetil J skrev:

Unnskyld at jeg spør, men hva er det som er så bra med JP-8000? Jeg har aldri prøvd den, og jeg ser faktisk ut etter en synth i disse dager. Sikler etter Korg Triton.


 

JP-8000 er en klassiker, fin og varm analog lyd.

Hvis du vil ha en må du kjøpe den brukt, (får ikke kjøp den i butikker.)

 

Hvis jeg var deg ville jeg holdt meg unna Korg en stund (med unntak av MS2000 selvsagt.) Korgen har vært så utrolig populær lenge nå at alle har brukt opp alle lydene. Den høres litt "plastikk" ut.

 

Se litt på Yamaha Motif 6 istedet, samme prisklasse som Triton men litt "nyere" lyder. Fet synth.

 

Personlig har jeg bare FM7 og Attack......for ikke å snakke om Alesis SR-16 (!!) og Roland EM-20 (!!!), det er go' saker det! :lol:

 

Trance er kult det, hører riktignok ikke så mye på det, men tøft er det uannsett. Her er forresten en link til siden til en fyr som bare bruker Korg Triton Rack (+ sampler.) Bra låter synes jeg, men det høres litt mer plastikk ut pga lydene som er brukt.

 

[ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-08-25 19:05 ]

Lenke til kommentar

Rart at ingen har nevnt Access Virus egentlig, en virtuell analog klassiker. Er ikke helt sikker på hvilken jeg ville ha valgt i dag av denne og Waldorf Q, men Q har jo de digge knottene... Er nødt til å få meg en sånn kontinuerlig kontroller en dag.. Waldorf har visst laget en ny versjon med analoge filtre (sikkert for å skille seg fra softsynthene)?

Lenke til kommentar

Virus er jo er definitivt den synthen jeg ville gått for hvis jeg hadde hatt over 22'000,- å bruke på en synth, men jeg vet ikke helt hvordan den fungerer som hovedsynthen i et prosjektstudio, og slik jeg forstod det var det det Kjetil J spurte om.

 

Hadde faktisk glemt Q, mest pga prislappen. Var inne på Filter å så på den en gang, men har aldri testet den eller hørt noen demoer av den. Den har vel analoge filtere den..? Mmmmmm........<-SIKLE-SIKLE->

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 21:11, Winnie Da Puhman skrev:

Virus er jo er definitivt den synthen jeg ville gått for hvis jeg hadde hatt over 22'000,- å bruke på en synth, men jeg vet ikke helt hvordan den fungerer som hovedsynthen i et prosjektstudio, og slik jeg forstod det var det det Kjetil J spurte om.


Hadde faktisk glemt Q, mest pga prislappen. Var inne på Filter å så på den en gang, men har aldri testet den eller hørt noen demoer av den. Den har vel analoge filtere den..? Mmmmmm........<-SIKLE-SIKLE->


Virus i rackversjon er jo ikke så ille dyr, selv om virus kb/kc unektelig ser meget rå ut : ) Sant å si tror jeg faktisk i dag at jeg ville gått for en softsynth som RGC-Audio Pentagon I. Den låter meget fett, og har et digg interface.

Vanlig Waldorf Q har digitale filtre, men det har kommet en spesialversjon i ettertid. http://www.waldorf-music.com/q_plus/ *sikle*

Egentlig syns jeg den blåfargede ser best ut..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 20:27, lavizh skrev:

Jaja, nå solgte jeg den ene JP-8000'n min. Surt, men jeg trengte pengene .. hehe ... Skal kjøpe meg et skikkelig rack, så jeg kan stappe inn sakene der :smile:


Noen som har prøvd Access Virus C ?



Nei, men jeg hadde Virus B. Tøff liten sak, men pengenøden var stor : ) Tror ikke det er store forskjellen lydmessig. Generelt låter Virus noe varmere/mer in your face (etter min mening) enn Waldorf Q f.eks, men har kanskje ikke så mange parametre å leke seg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...