Gå til innhold

"kone-pc" til < 6000 (ikke i deler)

Anbefalte innlegg

Min samboer trenger nytt jern, og hun har absolutt ingen krav til boksen. Mine krav, derimot, er som følger:

* Sokkel 939

* Pris helst ikke over 6.000,-

* Relativt stillegående

* Boksen skal komme ferdig montert (er litt lat)

Den skal kjøre Linux (Debian etch), OS er mao ikke et must. (Det er ikke noen krise om det skulle følge med da jeg kommer til å installere VMWare for å kjøre enkelte Windows-program. Har "hjemme-lisenser" fra jobben jeg kommer til å bruke dersom OS ikke følger med.)

Denne her passer mine ønsker perfekt:

http://www.multicom.no/produktkatalog/pc/700-serie.asp

Er det noen som vet av et bedre alternativ?

Jeg forsøkte å sette sammen en via hw.no's prisguide, og dette var det rimeligste jeg fant som kan være i nærheten av hva multicom-boksen tilbyr:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=20286

Største forskjellen er at jeg tar med 1GB RAM (ikke 512MB) og bruker det innebygde skjermkortet (GeForce 6200 light). (Samt 50GB mindre disk). Om jeg tar med tid på sammensetting av boks og slikt, så er det i mine øyne ikke verdt å kjøpe komponentene selv.

På forhånd takk!! :)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du har lyst å skru eller vil ha full kontroll over alle deler i datamaskinen er det ingen økonomiske grunner til å gjøre det selv. Jeg synes multicom maskinen ser ut som et godt kjøp, særlig siden du sier at den passer perfekt. Multicom er gode på billige PCer.

Lenke til kommentar
Med mindre du har lyst å skru eller vil ha full kontroll over alle deler i datamaskinen er det ingen økonomiske grunner til å gjøre det selv. Jeg synes multicom maskinen ser ut som et godt kjøp, særlig siden du sier at den passer perfekt. Multicom er gode på billige PCer.

5050191[/snapback]

Man stiller ikke samme krav til "kone-pc" som til sin egen pc, så det er å foretrekke å få den levert ferdig sammensatt.

Det blir nok en slik multicom-maskin på meg da. Er det noen som tilfeldigvis kan anbefale et kupp av en lcd-skjerm? Oppløsning 1600x1200 og bør være grei på fargegjengivelse. (Brukes blant annet til bilderedigering)

Ser litt på disse to:

LG Flatron L2010B

Samsung SyncMaster 204t

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...