Petteram Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Har tenkt å lakkere en vannblokk jeg har laget. Har dette noe å si for temperaturen? Siden kjølingen foregår inni blokken burde det ikke ha noe å si men ble litt usikker. Noen andre som har gjort dette? Lenke til kommentar
agjell Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 skulle tro at bittelitt mindre varme klarer å forlate blokka siden det blir et lag maling som "blokkerer", hvis du kan si det så drastisk :smile:, men tror ikke du vil få noen betraktelig øking i temp Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Ingen merkbar betydning. Blokka vi kjøle like bra som før. Blokka skal selvfølgelig ikke lakkes under, men det vet du. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Skal den ikke? ShiT! :razz: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Er blokken av alu eller kobber? trodde du måtte bruke en spesiell lakk/grunning på alu? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-23 08:35, Petteram skrev:Har tenkt å lakkere en vannblokk jeg har laget. Har dette noe å si for temperaturen? Siden kjølingen foregår inni blokken burde det ikke ha noe å si men ble litt usikker. Noen andre som har gjort dette? Vel temperaturen i rommet regner jeg med er ca. 22C. Temperaturen i blokken blir rundt 30C (ca. 36C på CPU). så lakken vil redusere litt av effekten, men siden det er vannet som i hovedsak som kjøler ned blokken blir det minimale forskjeller. Men ikke lakkér på innsiden av blokken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå