J0ppe Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Peace. Jeg har fått kjøpt disse for en 1000 lapp gjennom mors jobb. Bare lurte på om det intigrerte lydkortet på mitt K8N Diamond vil holde, eller om det er noe særlig å hente på å kjøpe et lydkort? Fra MSI sin hjemmeside: -Audio: • Creative sound Blaster Live 24-bit onboard audio - 24-bit / 96KHz audio quality - 100db SNR clarity - Up to 7.1 CH Surround Sound, Dolby Digital ready Det har jo ikke THX, noe høytalerne har Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det vil holde, men du vil nok få litt bedre lyd hvis du kjøper et PCI-lydkort. Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det kommer an på hva du skal bruke dem til. Skal du bruke dem til spilling, er du avhengig av å bruke de analoge utgangene på lydkortet. Grunnen til dette er at mange spill har andre lydformater enn pro logic II/DTS. Eax er mye brukt i spill, og det fungerer ikke med digitale signaler. Du bør da helt klart kjøpe et habilt lydkort. Skal du derimot bruke settet mest til film, så kan du bruke onboard lyd. Du må da bruke digital ut (spdif coax eller optisk). Dekoderen i Z-5500 gjør kodejobben, og er ikke avhengig av et godt lydkort for å gi god lyd. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Bruker pcen til film, spill og musikk. Det meste egentlig. Gidder dere å hjelpe meg å finne et rimelig lyd kort? Denne tenkte jeg litt på. Vil det holde? Blir det THX lyd da? Endret 23. oktober 2005 av J0ppe Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 THX lyd blir det strengt tatt kun hvis lydkortet ditt er THX sertifisert Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Audigy 2 er et godt kort, men det er litt knotete å koble den til Z-5500 med digital overføring. Dette er fordi Creative, i all sin visdom, ikke bruker en standard RCA/Coax/SPDIF-utgang på sitt kort. Man må ha et adapter (eller to fra Clas Ohlson, som jeg har) for å få digital lyd med dette oppsettet. Adapteret koster ikke så mye (60-70+frakt), men det er ikke så lett å få tak i. Syns du dette høres fryktelig slitsomt/komplisert ut, så finn deg heller et annet kort med standard SPDIF-utganger. Og da kan du kanskje bare bruke det kortet som er innebygd, siden det tydligvis har slike "skikkelige", digitale utganger. Edit: Bør vel påpeke igjen at dette kun er et problem ved DIGITAL overføring av lyd, slik som man har ved f.eks. DVD-filmer (DD 5.1(AC-3) / DTS). Endret 24. oktober 2005 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Hadde dere bare giddet å linke til et slikt lydkort hadde det vært über : ) Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg bruker et Audigy4 Pro lydkort til samme høytalerne som du har. Funker knall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå