Gå til innhold

Unngå toll/moms fra USA, webside som kan helpe!(?)

Anbefalte innlegg

Husker at jeg for et par år siden var innom en Internett-side som gjorde import av varer fra USA litt enklere (og billigere). Det var sånn at når man f.eks handlet på en webshop, ble varene sendt til et annet sted i USA, hvor da varene igjen ble sendt til Norge og til deg. Tror det var noe sånt som det, og på den måten unngikk man både toll og moms (tror jeg) på lovlig vis. Men problemet er at jeg ikke finner denne siden igjen.. så noen som kan hjelpe? Har tenkt å bestille fra USA men toll og moms gjør alt så svindyrt.

Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker at jeg for et par år siden var innom en Internett-side som gjorde import av varer fra USA litt enklere (og billigere). Det var sånn at når man f.eks handlet på en webshop, ble varene sendt til et annet sted i USA, hvor da varene igjen ble sendt til Norge og til deg. Tror det var noe sånt som det, og på den måten unngikk man både toll og moms (tror jeg) på lovlig vis. Men problemet er at jeg ikke finner denne siden igjen.. så noen som kan hjelpe? Har tenkt å bestille fra USA men toll og moms gjør alt så svindyrt.

Eivind

5049271[/snapback]

Det kan være Magnum.no du tenkte på? Det er en postkasse i US. Tror anyway disse legger på moms. Ellers er det vel bare å vente til regjeringen øker grensen til 1000 spenn slik de har lovet.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det bare hjalp deg hvis du skulle ha noe fra en webshop som bare sender innen US.

Den eneste måten til å komme rundt moms er vel å få sendt det som gave og/eller evt. leke.

Gave er vel uten moms helt opp til èn lapp og leker er jeg litt usikker på, men jeg mener det var noe spesielt for leker.

Uansett, er det noen som vet hva som skjer med 1000 kroners grensen på gaver hvis de øker fra 200 til 1000 på vanlige pakker?

Lenke til kommentar

Konseptet på Magnum.no var det samme, men ikke den samme siden. Ser at på Magnum så blir både moms og toll lagt til, så da er jo hele poenget borte da webshopen jeg skal kjøpe fra sender til Norge. Er mulig jeg husker feil, men er ganske sikker på at i hvert fall tollen ble fjernet på den websiden jeg var innom en gang.

Uansett, når vil grensen på 200,- for toll- og momsfrie varer bli hevet til 1000,-?

Ser at for "gaver" ble den hevet fra 500,- til 1000,- for et par siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...