Gå til innhold

Operatør og tjenestelås. Z800i og problemer

Anbefalte innlegg

Hei,

har en ulåst z800i. denne kommer fra samme parti som de øverige z800i levert til Norge, men pga swap så byttet verkstedet i en ulåst, siden den forrige var det.

her kommer dog det morsome. Mens min tidligere 6680 greier netcom sitt 3G nett, så nekter z800i å godta dette nettet, og det virker som det prøver å koble seg mot Telenor sitt. (å ringe osv går helt greit, så lenge antennen har veldig god dekning)

noen forslag på hva som kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet, syntes også det var merkelig. Får bruke gprs (de gangene antennen greier å vise dekning for det) men får sjelden/aldri et 3G ikon. ja, jeg har testet med to forskjellige 3G kort fra netcom.

Tingen er at det samme skjedde på den før den nye telefonen. Jeg grubler veldig :p

kan telenor brandingen har noe med saken?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
kan telenor brandingen har noe med saken?

5049520[/snapback]

Skal ikke har noe å si det nei. Men har du forsøkt flere plasser? Kan jo hende det er litt dårlig dekning, men at 6680'en har bedre antenne eller noe slikt.

Edit: Testet et vanlig Netcom-kort i en Z1010-telefon og da finner den nett, og 3G ikonet vises, men etter ca 1 minutt blir den "kastet av", og mister all dekning og viser "Kun nødanrop".

Telenor fungerer imidlertid fint. Netcom fungerer også hvis jeg velger manuelt at den skal bruke vanlig-nettet til netcom.

Dette problemet skyldes sikkert at jeg ikke har et skikkelig umts-kort (ca et år gammelt netcom kort).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Vel, skal teste det hele i dag, men foreløpig ser det vanvittig lite lyst ut for z800i.

Mens P910i ligger stabilt på full dekning, så veksler z800i mlellom nesten full dekning og ingen dekning på akkurat samme sted i huset. UMTS er spesielt ille, der er det ca null dekning.

For sikkerhetsskyld så sjekket jeg netcom sitt dekningskart- Og herjeg bor (helt ned til gateadresse) er det klint grønt på kartet, altså skal det ikke være noe problem. Likevel greier ikke z800i å få noe dekning.

Skal fortsette å teste ut dagen, men telefonen er ikke noe bedre i oslo. (denne har vel vært med til og fra oslo,bærum,asker og hønefoss uten at den har greid å se umts annet enn 2 ganger ca,

Lenke til kommentar

vel; sånn ca så er det å konkludere med at denne er så og si ubrukelig med umts. Telefonen må ha topp dekning for å kunne holde på den, ellers funker det ikke. Mens 6680 hadde grei dekning, greide denne så vidt å finne nettverket. Dette var uansett om man prøvde telenor eller netcom. samme problem.

Lenke til kommentar
netcom valgte i hvert fall å si at det mest sansynligvis var telefonen sin skyld. Teknisk kunne ikke finne noe feil.

5061596[/snapback]

Yes, det er nok telefonen. De er vel ikke sperret til å kun bruke Telenors 3g nett men bare vanlig operatør låst.

Det er sikkert noe galt med swappen, få en mail eller annet skriv fra NetCom som bekrefter at det ikke er tekniske feil for deretter å kreve dette rettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...