Gå til innhold

Hvilket merke??


Pepsi

Anbefalte innlegg

Hvilket merke bør jeg satse på når det gjelder laptop??

Toshiba, Packard Bell, HP, Compaq, Acer...

 

Det er viktig at maskinen har combo-driv og at den holder i noen...prisen er også viktig.

 

Skal for det meste brukes til Office, musikk, interentt og spill, da for det meste Championship Manager..

 

Hva anbefaler dere, gjerne utfra egne erfaringer?

 

Er heller ikke fremmed for en Apple.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-23 08:11, Pepsi skrev:

Hva anbefaler dere, gjerne utfra egne erfaringer?


Gjett hva jeg skal skrive nå! :wink:

Neida, litt seriøsitet fra min side:

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,364568,00.asp

I denne store årlige kundeundersøkelen til det amerikanske PC-magazine kom Toshiba, Hewlett-Packard og ...Apple :smile: best ut på notebooks.

 

Regner med at en del er uenige i dette men det dreier seg om en relativt stor undersøkelse. Legger også til at forrige års undersøkelse ga ett helt annet resultat...

 

MEN: Lurer på om du ikke EGENTLIG ønsker deg en iBook men at du synes det er litt skummelt å handle i fruktavdelingen? :wink:

Lenke til kommentar

Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY Velg SONY ...................................velg forsatt SONY

Lenke til kommentar

NickFalck

 

Joda, jeg har egentlig lyst på en ibook combo/drive, men tatt prisen i betraktning så vet jeg ikke om jeg har råd til det. Når en kan få en pc til 14000,- med combo/drive så blir jeg litt usikker....

 

Også det med prog.vare og det at jeg har vært pc-bruker i over 10 år gjør det litt skummel å gå over til apple...

 

Men kanskje jeg burde gjøre det?????

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 10:32, Pepsi skrev:


Men kanskje jeg burde gjøre det?????


Vel, JEG synes selvfølgelig det, men jeg gjorde jo det samme i fjor. Har hatt PC privat/jobb/hjemme siden 1988/89 (før det var det AMIGA + C64 som gjaldt :grin: )

 

I alle fall: En av mine hovedsysler når jeg ikke tjener penger :sad: er å filme/redigere video. Hadde investert kraftige summer i det som skulle være state-of-the-art på PC-fronten i 1998. Men bare trøbbel hele tiden.

 

I fjor bestemte jeg meg derfor for å gi Apple en sjanse. Alt funka PERFEKT fra første sekund.

 

Jeg hadde egentlig sett for meg ett oppsett hvor jeg brukt PC/MAC om hverandre, Mac'en til video/grafikk, PC til resten.

 

Etter 2-3 måneder var PC'en forandret til en støvsamler. Den står nå i kjelleren. :smile:

 

Kjøpte i sommer en iBook og det største argumentet for å skaffe deg en Mac er for meg OSX. OS 9.2 var greit nok på samme måte som Windows 95-2000 (de jeg har kjennskap til) men ikke noe spesielt.

 

Det ER OSX...

Det er IKKE vanskelig å lære seg.

 

Det er jo nærmest umulig å komme inn på alt som gjør OSX så bra, men for å si det enkelt så føler jeg at jeg får GJORT mer på mindre tid med Mac'en/OSX enn på jobb PC-en...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 11:30, MaxCPU skrev:

Men hvordan er det egentlig med Apple og spill???


Seriøst? :smile:

Regner med at de fleste vet at Apple ikke akkurat er verdens største spillplatform.

 

For meg personlig betyr dette sånn ca. ingenting. Det lille spillbehovet jeg har blir i grunnen dekket av Gameboy'en min :grin:.

 

Blir behovet større får jeg kjøpe en Xbox eller Gamecube...

 

Men, det finnes MANGE spill til Mac. Det finnes riktignok UENDELIG MANGE til PC, men hvis man ønsker å spille er ikke det noe større problem.

 

Apple spill:

http://www.Macgamer.com

 

Det følger med ett 3D spill til iBook (Ottomatic tror jeg det heter). Er ikke akkurat DoomIII men etter å ha hørt om og om igjen hvor dårlig iBook'en skulle være på 3D blei i alle fall jeg positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Skjønner at du er skeptisk, må innrømme at jeg er det selv. Men når budsjettet er trangt, er bruktkjøp den eneste måten å skaffe en skikkelig kvalitets-laptop.

 

På den positive siden: Du kan ihvertfall få fastslått at skjermen ikke har noen pikselfeil før du kjøper. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...