eirich Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Jeg lurer på om det går ann å lage fisheye på et videoredigeringsprogram? I så fall ---> Hvilket program? ^^ Endret 23. oktober 2005 av eirich Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Litt off-topic: Les denne og denne. (Var med tanke på emnefeltet ditt...) Topic: Du vil simulere fisheye-looken i eit program. Det finst sikkert fleire som kan det, men eg trur Adobe Premiere Pro har ein effekt som kan gjere det. Edit: PPro kan det ja. Endret 23. oktober 2005 av incanus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hva er fisheye? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 "Fisheye" er et objektiv som har ekstremt vid vinkel. Dvs. at du kan ta bilder som dette: Søk på "fisheye" på google og velg bildesøket så får du en drøss flere eksempler. Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 "Fisheye" er et objektiv som har ekstremt vid vinkel. Dvs. at du kan ta bilder som dette: Synes det er litt viktig å poengtere at fleste ekstreme vidvinkler IKKE er fisheye objektiver. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Det var kanskje litt unøyaktig sagt av meg ja. De vanlige vidvinkelobjektivene heter vel "rett-tegnende", altså at linjer beholdes rette selv om han har veldig vid vinkel. Objektiver ned til ca 10mm er vel normalt rett-tegnende, mens objektiver fra ca 8mm og nedover er normalt fisheye siden det er vanskelig å få disse til å tegne rett. (Jeg er litt usikker så dere må gjerne korrigere) Endret 31. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Er vel ikke noen regel når det gjelder brennvidde. Både Canon og Sigma har f.eks 15mm fisheye, men har også 14mm rett-tegnende objektiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå