Gå til innhold

Fullmåne over vann med frostrøyk osv...

Azzido

Anbefalte innlegg

Tok et bilde her om dagen som jeg syntes blei bra...

noen av tinga jeg fikk med er:

Fullmåne med gjennspeiling i vann, frostrøyk, motorvei belysning i det fjærne osv...

bilde er tatt med lukkertid for å få litt mystisk stemning som jeg føler at jeg klarte.

DSCF1798_medium.JPG

Endret av Azzido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men dette bildet er aaalt for mørkt. Ikke lett å se noe somn helst på dette bildet.

Det er en hyggelig stemning i bildet, men ikke når det er så mørkt!

Har justert opp bildet en del:

dscf1798edit9qi.jpg

Hvis du skal ha med månen i et bilde på kvelden/natten kan det lønne seg å ta 2 like bilder (med kamera på stativ helst). Et hvor du får med detaljer i landskapet og et hvor du får med noen detaljer i månen og så slå sammen disse bildene.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke hva som var hva i orginalbildet. Det er altfor mørkt.

Prøvde å finne et sted å fokusere for å se hvor vannet var og hvor skogen var, men nei...

Og den fullmånen ser jo bare ut som en lensflare-effekt, ikke en måne.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Oki, får justere kamera litt mere neste gang tror jeg... var motivet jeg likte, men eier ikke nok kunnskap ennå til å ta bra bilder...

så jeg sitter og forsker endel osv nå fortida... mulig jeg kommer tilbake med noe bedre snart ;)

Lenke til kommentar

Synes det var bra.

Ikke krystallskarpt bilde også endel støy, men det gjorde sitt til at det nesten ble litt maleri effekt av det. Lensflare forstyrrer minimalt, men det lille kan korrigeres i programvare.

Motivet var i alle fall bra. Du kan være fornøyd med dette. Det viktigste er oftest å se de gode motivene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er jeg en nybegynner selv,men synes bildet ditt,selv om mørket var veldig bra :) Det var liksom endel av sjarmen,og motivet er jo fantastisk.

5109444[/snapback]

takk, følte selv motivet var utrolig bra! men sånn for min del med mine fotokunnskaper så fikk jeg det ikke fram så bra som jeg ville, men føler meg mer enn fornøyd uansett med bilde ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vet ikke hvilket kamera du har...

Men har du mulighet til å stille opp ISO til minst 400 å lengre lukkertid & et stativ så hadde dette blitt et utrolig bra bilde, for motivet er supert..

Hadde kanskje vært like greit å kutte ut månen, & kanskje snudd kameraet å fått med mere vann & skog i stede...

(er som alltid interesert i hvilket kamera å innstillingene på kameraet jeg da... Dette finner du i Egenskapene på originalbildet.) ;)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Likte faktisk den andre bildet litt, men tror det ville ha blitt enda bedre om månen faktisk ikke var med i bildet, og at du hadde tatt bildet den normale veien og ikke på høykant. Nå ble det mye opp-og-ned-titting, mens det ville blitt en mystisk landskapsbilde om du hadde tatt det andre veien. Syns jeg da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...