Gå til innhold

Er MSI det mest støysvake av 7800GTX?

Milzit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSI har jo alltid vært kjent for å være et meget støysvakt merke, noe som jeg i mer eller midre grad kan bekrefte.

En kompis av meg har et Gainward GeForce 7800GT og det gir en ganske heftig lyd.

En annen venn av meg derimot, har et MSI 7800GTX og det er mildt sagt stor forskjell i lyden på de to.

MSI-kortet er veldig mye mer stille enn Gainward-kortet, i hvert fall i dette tilfellet. (Men regner med det gjelder generellt også)

Lenke til kommentar

Uh, jeg kjøpte meg XFX7800GT kortet.. Støyet under installasjon av windows, og når driverene ikke var lastet inn, men da driverene kom, ble det helt stille... Bråker kun i oppstarten, men spinner veldig ned igjen. Spinner litt opp når man starter spill, men dette er ikke plagsomt.

Lenke til kommentar

Hvis alle viften på alle kortene skrues ned ved 2D bruk høres det bra ut, ved spill er det greit nok da er det uansett nok av annen lyd som overdøver :D Men som nevnt i denne tråden tidligere mener jeg å ha lest at Gainward kortene bråker endel mer i standardutgaven.

Lenke til kommentar

Vil man merke noe særlig forskjell på Gainward som kjører 470mhz (4795 kr hos Komplett) mot MSI som kjører 430 mhz?(3995 PS data) Og forusattat de er like støysvake. XFX hos komplett står med 450 mhz i overskriften men det står 400 mhz i spesifikasjonene. Det et vel 400 som er riktig, men den kan overklokkes til 450 mhz? Det er har fått gode tilbakemeldinger på støy også....

Eller det blir ett fett hva jeg kjøper av disse? :D

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...