Gå til innhold

S-ata hotplug. Finnes slik kabel? :P

Anbefalte innlegg

Hei sveis.

Forleden dag kjøpt jeg meg et eksternt S-ata kabinett (s-ata inn/s-ata ut) og en seagate barracuda 250gigs disk. Skulle koblet dette i ekstern s-ata port på min shuttle som er av modellen SD31P. Det viser seg at det ikke er en normal s-ata kontakt så kabelen som fulgte med HDD kabinettet fungerte ikke. Ble litt frustrert over dette og så over produktspesifikasjonen for min shuttle på www.shuttle.com.

Der står det av shuttelen har vanlige S-ata2 300mb/s kontakter inni og en såkalt "s-ata hotplug" eksternt.

Prøvde å finne en kabel til dette på produktguiden her, samt lete manuelt på mpx.no, komplett og netshop. Fant ikke noen "s-ata hotplug kabel".

Er det noen som vet hva jeg trenger? Er litt kjipt å ha en ekstern HDD som man må strekke kabel inn i gjennom der PCI 1x enheter skal være :p

MVh

SteinarTuKei

:EDIT: Har funnet ut at "hotplug" definisjonen er bare S-ata sin versjon av hot-swap. Men kontakten bakpå er nå annerledes. Et bilde av den er på: http://images.ldlc.com/photosldlc/00/00/42...000426534_2.jpg

Har noen av dere sett den før? :p

Endret av Steinar2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ikke noen hotplug, men fant denne som kan være et alternativ.

Edit: men høres litt rart ut det der, sikker på at de ikke mener s-ata hot swap (eller lignende)? S-ata harddisker skal jo gå fint å koble til og fra mens pcen er på, kan være det er det de mener hos shuttle.

Har du sett etter at sporene ikke er feil vei når du prøver å koble til? Går nemlig kun å sette i en vei.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Jeg har SATA kort med eksterne og interne kontakter som har "vanlige" kontakter. Noen få produsenter som har funnet ut at de ønsker en egen type kontakter for eksterne SATA enheter, dette har ikke rukket å bli en standard ennå (og burde ikke bli det).

Lenke til kommentar

Da er jeg nødt til å kontakte shuttle jeg da for å få tak i en slik kabel da det ikke fulgte med? Herregud så teit det er i så fall :-((

nahojdat: har ikke satt den i feil. og det stod s-ata hotplug på sidene til shuttle.

:EDIT: Fikk svar fra netshop og det er visst en ny standard på den pluggen som ikke er kommet enda. De hadde ikke anelse om når kablene kom til norge heller. såååå.. det sux :-s

Endret av Steinar2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...