WRZ_rules Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Det klages mye fra bla. Yummi vedr. feilpostinger, spesielt i alt om data. Jeg mener mye av dette skyldes layouten/brukergrensesnittet på boardet. Om man ser på ant. postinger i de forumene som er "komprimert" nederst så er det stort sett vesentlig mindre aktivitet der en i øvrige forum. Jeg vil tro at å "ekspandere" offtopic forumet og flytte dette lenger opp vil kunne redusere Yummis arbeid vesentlig og gi mer tid igjen til C.S. og kanskje få litt sol på kroppen :smile: Forøvrig så synes jeg det å dumpe alle poster som kan minne om feilposting i et forum kalt feilposting ikke er moderering men sanering. En feilposting skal flyttes til det forumet den burde vært postet i, det er dette som er moderering. I tillegg så er det direkte barnslig å stenge tråden etter flytting..... [ Denne Melding var redigert av: WRZ_rules på 2002-08-23 07:43 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Feilposter blir stengt etter brukernes eget ønske. I tillegg fjernes feilpostingene fra den gruppen de ble postet i, slik at gruppen skal holdes fri for stengte poster (med unntak av poster som stenges av andre årsaker). Tanken er at på denne måten vil brukerne bli bevisste på hvor de poster. Stiller du et spørsmål i feil kategori vet du at tråden blir stengt. Så da poster du heller i korrekt kategori. -moderator yummy- Edit: Spiller ikke CS. Har ikke tid pga. http://www.overklokking.no ... _________________ http://hinux.hin.no/~vidarf/ Siteadmin på http://www.overklokking.no Moderator / admin på forumet [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-08-23 09:29 ] Lenke til kommentar
WRZ_rules Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Mener fortsatt at det er feil/barnslig, just my 2 cent, da feilpostinger ikke nødvendigvis skyldes latskap, men også uheldige feil, uvitenhet og til tider uklarhet. Men hva med å ekspandere forumet "Offtopic" ? Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Om en feilposting skjer ved en feil og den blir stengt, kan posteren alltid be meg eller en annen moderator om å åpne / flytte posten. Vi er runde i kantene sånn sett. Når det gjelder Off - Topic, melder jeg meg ut av den diskusjonen. Har rett og slett ikke tid til å engasjere meg. -moderator yummy- Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Må si meg enig med Yummy her! For det første er dette primært et HW forum og ikke et Off Topic forum, hvilket innebærer at HW relaterte temaer bør ha forkjørsrett. Når det gjelder feilposting og stenging av tråder er jeg faktisk også enig, da en automatisk flytting til riktig kategori vil gjøre det alt for enkelt å gjenta en feil uten å måtte tenke seg om... Off Topic burde være tråd uten ansvar hverken for HW eller moderatorer, kanskje med unntak av et automatisk filter som fjerner det verste... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå