luser32 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Er det noen komando for dette? Jeg har en knapp, som når du trykker på den, skal kjøre en kommando som Me.textboxer.clear eller noe sånn. Er dette mulig, eller må jeg skrive oinn alle tekstbokser som jeg skal fjerne teksten fra? Bruker VB2005 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 For Each c As Control In Me.Controls If c.GetType().Equals(GetType(System.Windows.Forms.TextBox)) Then Dim t As System.Windows.Forms.TextBox = c t.Text = "" End If Next Det den gjør, er å gå igjennom alle kontrollene på formen, hvis en control er en textbox, setter den teksten til "" Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Fint, takk=) Tester det senere idag;) Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Hmm, det var rart, det funka ikke:S Når jeg tryker på cmdClear, så skjer det ingenting Endret 24. oktober 2005 av luser32 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Det fungerer i hvert fall her. Er du sikker på at du har assosiert den gjeldene prosedyren med klikkhendelsen til knappen? For å teste dette, kan du se om en meldingsboks kjøres, dersom du legger inn følgende: MessageBox.Show("Dette er en test", "Test") Får du opp en meldingsboks dersom du legger koden ovenfor inn i stedet? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Det tror jeg ikke, men det kan jo være:) Uansett, så har jeg tekstboksene inne i en TabControl, skal sjekke om det har noe å si når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Bytt ut Me med TabControl1 (eller hva du en har kalt den) Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 TabControl1 gikk ikke:( Men hvis jeg bytter ut Me. Med hver at TabPages-ene, så går det:) Tusen takk for hjelpen:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå